Μια Ελλάδα με Όλους για Όλους: Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030

6. Συντονισμός και Παρακολούθηση

ΣΟΦΙΑ ΣΕΚΕΡΟΓΛΟΥ
22 Μαΐου 2024, 10:27

Η συμπερίληψη, ​χωρίς υποδομές και χωρίς τις σωστές προϋποθέσεις  δεν δύναται να πραγματοποιηθεί με θετικά αποτελέσματα ​στα παιδιά με νοητικές αναπηρίες και διαταραχές. Οι μαθητές/τριες χρειάζονται ένα περιβάλλον προσαρμοσμένο και ειδικά διαμορφωμένο, εξοπλισμένο, με ειδικό εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό ώστε να κατακτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη μετέπειτα ζωή τους. Αυτό το ρόλο παίζουν τα σχολεία Ειδικής Αγωγής, τα οποία αυτή τη στιγμή είναι σε δεύτερη μοίρα αν σκεφτούμε ότι στοιβάζονται πολλά παιδιά χωρίς τις σωστές Υποδομές. Η ενίσχυση ολων των Ειδικών Σχολείων καθώς και των τυπικών , είναι πολιτισμός. Για τα παιδιά με ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ και ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΡΕΠΕΙ να γίνουν : 1. Βελτίωση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών και δημιουργία νέων. 2. Παροχή σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων και σωστών προαύλιων χώρων 3. Προσθήκη βιβλίων ειδικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες και ειδικού εκπαιδευτικού λογισμικού. 4. Δημιουργία πλαισίου για τους εκπαιδευτικούς και τις κατάλληλες ειδικότητες που έχουν τα προσόντα και απαιτείται να υπηρετούν στα ειδικά σχολεία. Αντιγραφή του πλαισίου σύμφωνα με την διεθνή εμπειρία. Μονιμοποίηση του βασικού προσωπικού ώστε οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι να αφορούν μικρό αριθμό προσωπικού. 5. Διασύνδεση του πρωινού προγράμματος με το απογευματινό,για δημιουργική απασχόληση,ένταξη σε ομάδες και αθλητισμό μέσα στα σχολεία 6. Βελτίωση της 2θμιας ειδικής αγωγής και δημιουργία νέων ΕΕΕΕK ώστε να αποσυμφορηθούν τα υφιστάμενα. 7. Υποχρεωτική θεσμοθέτηση της 2θμιας μεταλυκιακής εκπαίδευσης έως το 25ο έτος και προαιρετικά έως το 40ο παρεχόμενο σε κάθε ενδιαφερόμενο 8. Λειτουργία των Κ.Ε.Σ.Υ. καθώς και κάθε άλλης Ιατρικής υποστήριξης στις οικογένειες και τα παιδιά ΑΜΕΑ, σε ένα όργανο/πλαίσιο. 9. Εύρεση εργασίας/ μειωμένο ωράριο στον Κηδεμόνα/γονέα που βρίσκεται συνέχεια δίπλα στο παιδί με Αναπηρία. 10. Πρόταση για υλοποίηση του βοηθού για τα ΑΜΕΑ μέσω του ΟΑΕΔ, δηλαδή εκπαιδευτικών που είναι άνεργοι ώστε να υπάρχει κίνητρο (οικονομικό και μοριοδότησης) για την απασχόληση αυτών σε αυτό τον τομέα. Οι άνεργοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής να απορροφηθούν στα προγράμματα παράλληλης στήριξης. 11. Αναδιοργάνωση για το υφιστάμενο προβληματικό ζήτημα των μεταφορών από/προς σχολείο . Δημιουργία Μητρώου Μεταφορέων, αξιολόγηση τους από τα σχολεία και τους συλλόγους. Η αξιολόγηση που θα διενεργείται θα αφορά την ποιότητα του μεταφορικού μέσου, θέματα ασφάλειας, τον οδηγό, την επάρκεια της συνοδού, καθώς και την εν γένει συμπεριφορά του γραφείου.Σε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης από μέρους του σχολείου ή των γονέων, με την επίκληση σημαντικού λόγου, ή παραίτησης του μειοδότη, δεν πρέπει να επαναλαμβάνεται ο διαγωνισμός από την Περιφέρεια αλλά να ανατίθεται στον επόμενο κατά σειρά μειοδότη μεταφορέα. Η παραίτηση του μειοδότη δεν θα επιφέρει μόνο μεγαλύτερη χρηματική ποινή αλλά και την αφαίρεση του δικαιώματος να λάβει μέρος σε οποιονδήποτε διαγωνισμό για εννέα (9) μήνες. Τα δρομολόγια να καταρτίζονται, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των παιδιών και των δύσκολων μη προσβάσιμων δρόμων και όχι τι εξυπηρετεί την εταιρία των λεωφορείων. 12. Παροχή κινήτρων για την δημιουργία ΣΥΔ από γονείς ΑΜΕΑ 13. Παροχή κινήτρων στους Δήμους για την παροχή στους γονείς καλοκαιρινού προγράμματος εκπαίδευσης (summer camp για ΑΜΕΑ). 14. Παιδικές χαρές προσβάσιμες για όλα τα παιδιά, με ειδικούς διαμορφωμένους χώρους με Εγκαταστάσεις για άθληση σε κάθε τοπική κοινότητα 15. ΕΕΕΕΚ Αθηνών: άμεση προσωρινή στέγαση και ανέγερση του νέου ΕΕΕΕΚ στην οδό Λάμψα σύμφωνα με την απόφαση που έχει ληφθεί από το 2018 από το ΔΣ του Δήμου. Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συζήτηση Σοφία Σεκέρογλου γονέας μαθήτριας με αναπηρία