ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Αριθ. 201152/08 «Προγράμματος απόκτησης εργασιακής εμπειρίας ατόμων που ωφελήθηκαν στο πλαίσιο της αναπτυξιακής σύμπραξης «ΚΑΛΙΣΤΗ» της «Κ.Π. EQUAL» (Β΄884).

Έχοντας υπόψη:

  1. 1. Τις διατάξεις του π.δ./τος 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα» (τ.98 Α).
  2. 2. Τις διατάξεις του π.δ/τος 368/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (163 Α΄), όπως ισχύει σήμερα.
  3. 3. Τις διατάξεις του ν.δ/τος 212/1969 «Περί Οργανώσεως και Διοικήσεως του Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού» (τ. 112 Α).
  4. 4. Τις διατάξεις του ν. 2956/2001 «Αναδιάρθωση του ΟΑΕΔ και άλλες διατάξεις» (τ. 258 Α).
  5. 5. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (τ. 70Α) «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων», όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 6 και 7 του ν. 1836/1989 (τ. 79 Α) και το άρθρο του ν. 2434/1996 (τ. 188 Α).
  6. 6. Τις διατάξεις του ν. 2434/1996 (τ. 188 Α) «Μέτρα Πολιτικής για την απασχόληση και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και άλλες διατάξεις».
  7. 7. Τις διατάξεις του ν. 3304/27.1.2005 (τ. 16 Α) «Εφαρμογές της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού».
  8. 8. Την υπ’ αριθμ. 190671/4.8.2005 απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας περί συμμετοχής του ΟΑΕΔ σε ΑΣ της ΚΠ EQUAL (ΦΕΚ 1175/τ.Β΄/24.8.2005).
  9. 9. Την ισχύουσα Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία που αφορά την υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.
  10. 10. Την υπ’ αριθμ. 231275/26.7.2006 απόφαση Ένταξης του έργου με τίτλο «Ενίσχυση της απασχόλησης των γυναικών με καινοτόμες μεθόδους διείσδυσης στην αγορά εργασίας». Με την απόφαση αυτή εντάσσεται το προαναφερόμενο έργο στο Μέτρο 1 του άξονα 1 του Προγράμματος της Κ.Π. ΕQUAL με συγχρηματοδότηση 75% από το Ε.Κ.Τ.
  11. 11. Την έγκριση ένταξης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ)2007 στη Σ.Α. Ε0343 του Προγράμματος απόκτησης εργασιακής εμπειρίας ατόμων που ωφελήθηκαν στο πλαίσιο της αναπτυξιακής σύμπραξης «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» της Κ.Π. «EQUAL» (αριθμ. έργου 2005ΣΕ03430047).
  12. 12. Την από 24.8.2007 συνεδρίαση της Α.Σ. «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» περί τροποποίησης του προϋπολογισμού της Δράσης 11.
  13. 13. Τα υπ’ αριθμ. 230945/14.6.2007 και 231482/8.8.2007 έγγραφα της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος της Κ.Π. EQUAL του Υπ. Απασχόλησης και Κοιν. Προστασίας.
  14. 14. Την υπ’ αριθμ. 2915/25.9.2007 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ (αρ.συνεδρ. 41/25.9.2007) που μας υποβλήθηκε με το υπ’ αριθμ. Β 131411/1.10.2007 έγγραφό του.
  15. 15. Την υπ’ αριθμ. 80072/31.12.2007 (ΦΕΚ 1/τ.Β΄/2.1.2008) Κοινή Απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας».
  16. 16. Το γεγονός ότι προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ως εκ τούτου εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 2362/1995, αποφασίζουμε:

ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΥΜΕ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΩΦΕΛΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΉΣ
ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» ΤΗΣ Κ.Π. EQUAL.
Τίτλος έργου: «Ενίσχυση της απασχόλησης των γυναικών με καινοτόμες μεθόδους διείσδυσης στην αγορά εργασίας».
Συντονιστής Εταίρος: Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Έδρα ΑΣ: Πανεπιστημιούπολη, Τμήμα ΜΙΘΕ, 15771 Αθην-να.
Υποπρόγραμμα 1: Απασχολησιμότητα.
Μέτρο 1.1: Διευκόλυνση της Πρόσβασης και της Επιστροφής στην Αγορά Εργασίας.
Θέσεις: Είκοσι δύο (22).
Δικαιούχοι: Άνεργες γυναίκες με ελάχιστη ή ανύπαρκτη εργασιακή εμπειρία, απόφοιτες δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα έχουν ωφεληθεί από την εφαρμογή καινοτόμων εργαλείων και μεθόδων συμβουλευτικής στήριξης, στο πλαίσιο της Α.Σ. Καλλίστη.
Τόπος υλοποίησης: Πάτρα, Διδυμότειχο, Αγ. Βαρβάρα, Περιστέρι, Κερατσίνι.
Κόστος: 75.080,00 ευρώ.

  1. 1. ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ.
    Με το παρόν έργο επιχειρείται η ανάπτυξη εργαλείων, μεθόδων και πρακτικών που θα συμβάλουν:
    1. α) στην αποτύπωση σε εθνικό επίπεδο, των χαρακτηριστικών της ελληνικής αγοράς εργασίας και των παραγόντων που λειτουργούν περιοριστικά στις προοπτικές απασχόλησης των γυναικών σε σχέση με άλλες χώρες,
    2. β) στην περαιτέρω εξειδίκευση των συμπερασμάτων της εθνικής μελέτης σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές με διακριτά κοινωνικά και παραγωγικά χαρακτηριστικά, προκειμένου να αναπτυχθούν συγκεκριμένες πολιτικές,
    3. γ) στη μελέτη και αποτίμηση των μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενων διαδικασιών φορέων παρέμβασης στον τομέα της απασχόλησης των γυναικών,
    4. δ) στην προώθηση ανέργων γυναικών στην αγορά εργασίας,
    5. ε) στην ενημέρωση και παρότρυνση εργοδοτών για απασχόληση γυναικών,
    6. στ) στο σχεδιασμό και εφαρμογή καινοτόμων δράσεων για τη διευκόλυνση της ένταξης των γυναικών στην αγορά εργασίας και την άμβλυνση των ανισοτήτων ως προς τη διάσταση του φύλου,
    7. ζ) στο σχεδιασμό συστήματος αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της πιλοτικής εφαρμογής μέσω προσδιορισμού καινοτόμων δεικτών μέτρησης των επιπτώσεων της άνισης μεταχείρισης του γυναικείου πληθυσμού,
    8. η) στην εξαγωγή τεκμηριωμένων συμπερασμάτων και την πρόταση καινοτόμων πολιτικών παρέμβασης για την διευκόλυνση της ένταξης των γυναικών στην αγορά εργασίας.
    Για την υλοποίηση του έργου συγκροτήθηκε η ανωτέρω ΑΣ στην οποία συμμετέχουν οι εξής Φορείς:
    • Εταίρος 1 : Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Συντονιστής Εταίρος).
    • Εταίρος 2 : European Profiles ΑΕ.
    • Εταίρος 3 : PLANET AE.
    • Εταίρος 4: ΚΛΕΟΣ ΑΕ.
    • Εταίρος 5: ATHENS NETWORK OF COLLABORATING EXPERTS.
    • Εταίρος 6: Σύνδεσμος εταιρειών διαβαλκανικής συνεργασίας γυναικών.
    • Εταίρος 7: Εθνικό επιμελητηριακό δίκτυο Ελληνίδων γυναικών επιχειρηματιών και στελεχών επιχειρηματικών φορέων.
    • Εταίρος 8: Ο.Α.Ε.Δ.
    • Εταίρος 9: eforce – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ.
    • Εταίρος 10: Αναπτυξιακή Δημοτική επιχείρηση Πάτρας.
    • Εταίρος 11: Αναπτυξιακή Εταιρεία Περιφέρειας Διδυμότειχου ΑΕ.
    • Εταίρος 12: Πανελλαδική Οργάνωση γυναικών (Παναθηναϊκή).
    Ειδικότερα, στο πλαίσιο της δράσης «Τοποθέτηση ανέργων γυναικών για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας» προβλέπεται η τοποθέτηση σε θέσεις εργασίας 22 γυναικών με ελάχιστη ή ανύπαρκτη εργασιακή εμπειρία που έχουν ωφεληθεί στο πλαίσιο της ΑΣ ΚΑΛΛΙΣΤΗ.
    Η τοποθέτηση των ωφελουμένων γυναικών έχει ως σκοπό την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας και σε ένα μετέπειτα στάδιο τη μελλοντική επαγγελματική τους αποκατάσταση. Η δράση θα υλοποιηθεί σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις περιοχές αναφοράς της πιλοτικής εφαρμογής.
  2. 2. ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.
    Το πρόγραμμα αφορά την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας είκοσι δύο (22) συνολικά ανέργων γυναικών ηλικίας 18-64 ετών που ανήκουν στην ομάδα στόχο του έργου όπως ανωτέρω περιγράφεται, και έχουν ωφεληθεί από δράσεις Συμβουλευτικής στο πλαίσιο των δράσεων του έργου «Ενίσχυση της απασχόλησης των γυναικών με καινοτόμες μεθόδους διείσδυσης στην αγορά εργασίας».
    ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ: Ο Ο.Α.Ε.Δ. αναλαμβάνει την καταβολή της επιχορήγησης στις ασκούμενες για κάθε ημέρα απασχόλησής τους.
    1. α) Η διάρκεια του προγράμματος απόκτησης εργασιακής εμπειρίας καθορίζεται για κάθε ασκούμενη σε έξι (6) μήνες.
    2. β) Το ποσό της επιχορήγησης καθορίζεται στα 26,5 ευρώ ημερησίως μικτά (Δευτέρα – Παρασκευή) για κάθε άνεργη. Κάθε μήνα θα πρέπει να καταβάλλεται στις ασκούμενες το παραπάνω ποσό όχι για πάνω από 22 ημέρες το μήνα. Από την ανωτέρω ημερήσια αποζημίωση θα παρακρατείται ποσοστό 6,45% για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και 1% κατά του επαγγελματικού κινδύνου εφαρμοζόμενων των διατάξεων του άρθρου 18 του νόμου 2458/1997 ΦΕΚ15/τ.Α/1997 και του άρθρου 18 του νόμου 2874/2000.
    Η εξάσκηση δε θα υπερβαίνει το νόμιμο ωράριο ημερησίως, τις πέντε (5) ημέρες την εβδομάδα και δε θα πραγματοποιείται σε βραδινές ώρες (πλέον της 22ας).
  3. 3. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
    Άμεσοι αποδέκτες των δράσεων είναι οι άνεργες γυναίκες που θα αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία και έμμεσοι οι φορείς και οι επιχειρήσεις.
  4. 4. ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΗ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
    Ως προς την υπαγωγή ιδιωτικών επιχειρήσεων στο Πρόγραμμα, εξαιρούνται οι ακόλουθες:
    1. 4.α. Όλες οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του ν. 2190/1994. Εξαιρούνται και δύνανται να ενταχθούν οι επιχειρήσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α και Β Βαθμού, σε εφαρμογή του ν. 2738/1999, άρθρο 20, παρ.4ΚΑ.
    2. 4.β. Oι ΔΕΚΟ και οι θυγατρικές τους εταιρίες, που διέπονται όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τους από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα, καθώς και οι αεροπορικές επιχειρήσεις και οι θυγατρικές τους.
    3. 4.γ. Η Ε.Π.Α.Ε., οι Π.Α.Ε., όλα τα αθλητικά σωματεία (πλην των αθλητικών σωματείων των Α.Μ.Ε.Α.), οι πολιτικές οργανώσεις, τα κόμματα, οι Μητροπόλεις, τα Μοναστήρια, τα θρησκευτικά ιδρύματα, τα νυχτερινά κέντρα, δισκοθήκες, πρακτορεία ΠΡΟΠΟ – ΛΟΤΤΟ, λαχείων, πρακτορεία ιπποδρομιακών στοιχημάτων, πιάνο μπαρ, καφενεία, αναψυκτήρια, πρακτορεία και επιχειρήσεις τυχερών παιχνιδιών, επιχειρήσεις που έχουν σχέση με ψυχαγωγικά ή ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα λούνα-παρκ, τα βιντεοκλάμπ, τα φροντιστήρια και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μόνο για τις ειδικότητες του εκπαιδευτικού προσωπικού.
    4. 4.δ. Ατομικές επιχειρήσεις για άτομα που είναι σύζυγοι ή συνδέονται με α’ βαθμού συγγένεια εξ’ αίματος ή εξ’ αγχιστείας με τον επιχειρηματία.
    5. 4.ε. Οι Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε., και Ε.Π.Ε. για τους ομόρρυθμους εταίρους στις Ο.Ε. και Ε.Ε., για τα μέλη του Δ.Σ. στις Α.Ε., για τους εταίρους της Ε.Π.Ε.
    6. 4.στ. Οι σύζυγοι και οι συγγενείς α’ βαθμού εξ’ αίματος ή εξ’ αγχιστείας των ομορρύθμων εταίρων στις Ο.Ε. και Ε.Ε., των εταίρων της Ε.Π.Ε. και των μελών του Δ.Σ. στις Α.Ε.
    7. 4.ζ. Οι συνεταιρισμοί για τα μέλη τους.
    8. 4.η. Οι εταιρείες προσωρινής απασχόλησης (άρθρο 20 του ν. 2956/2001).
  5. 5. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ-ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.
    1. 5.1. Εντάσσονται στο πρόγραμμα οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν τουλάχιστον έξι (6) μήνες.
    2. 5.2. Οι επιχειρήσεις δε θα πρέπει να έχουν μείωση προσωπικού το τελευταίο δωδεκάμηνο από την ημερομηνία πρόσληψης του ατόμου. Επισημαίνεται ότι για το δωδεκάμηνο αναφοράς δεν υπολογίζεται το προσωπικό της επιχείρησης για το οποίο η μείωση των θέσεων εργασίας δημιουργήθηκε μετά από εθελοντική αποχώρηση, συνταξιοδότηση λόγω ηλικίας, εθελοντική μείωση του χρόνου εργασίας, απόλυση μετά από υποβολή μήνυσης για αξιόποινη πράξη, στράτευση, θάνατο και λήξη συμβάσεων ορισμένου χρόνου.
    3. 5.3. Εργοδότες που δεν απασχολούν προσωπικό εντάσσονται στο πρόγραμμα για μία (1) θέση.
    4. 5.4. Οι επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στις δράσεις τοποθέτησης θα υπογράψουν ιδιωτικό συμφωνητικό με την Α.Σ. και το τοποθετούμενο άτομο, στο οποίο θα περιλαμβάνονται:
      • Νομικό πλαίσιο.
      • Πλήρη στοιχεία της ασκούμενης.
      • Ακριβή διάρκεια της περιόδου τοποθέτησης.
      • Θέση για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας που θα καλύψει η ασκούμενη και τα καθήκοντά της.
      • Οι υποχρεώσεις του εργοδότη καθώς και του ατόμου που αναλαμβάνει την εκπαίδευση της ασκούμενης στη συγκεκριμένη θέση εργασίας.
      • Υποβολή έκθεσης προόδου από τον εργοδότη και την ασκούμενη μετά τη λήξη του προγράμματος.
      • Έκθεση αξιολόγησης από τον Εργοδότη και την ασκούμενη μετά το πέρας της σύμβασης.
      • Δυνατότητα διακοπής του προγράμματος με απόφαση του Προϊσταμένου τις αρμόδιας Υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ. σε περίπτωση μη τήρησης των όρων αυτού.
  6. 6. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
    Οι επιχειρήσεις θα υποβάλλουν στην Α.Σ. τα παρακάτω δικαιολογητικά, η οποία με ευθύνη της θα τα διαβιβάζει στην αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσης κοινής υπουργικής απόφασης και το αργότερο εντός εξήντα (60) ημερών (ημερολογιακών).
    1. α) Έντυπη αίτηση.
    2. β) Αντίγραφο του συμφωνητικού.
    3. γ) Δήλωση με την οποία να γνωστοποιείται το ονοματεπώνυμο του υπεύθυνου του προγράμματος (Διεύθυνση, τηλέφωνο, fax, αριθμός ταυτότητας, δείγμα υπογραφής).
    4. δ) Βεβαίωση – δήλωση της έναρξης υλοποίησης του προγράμματος στην οποία να αναφέρεται ο τόπος υλοποίησης του προγράμματος.
    5. ε) Καταστατικό ή Φ.Ε.Κ. ή έναρξη επιτηδεύματος ανάλογα.
    6. στ) Αριθμητική κατάσταση υπογεγραμμένη με το προσωπικό που απασχολούν ανά μήνα κατά τους 12 μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας πρόσληψης των ασκουμένων συνοδευόμενη από υπεύθυνη δήλωση του εργοδότη ότι: το δωδεκάμηνο που προηγείται δεν απέλυσε άλλους εργαζόμενους ή ότι αυτούς που απέλυσε τους αντικατέστησε ή ότι οι θέσεις εργασίας που έμειναν κενές οφείλονται σε εθελοντική αποχώρηση, συνταξιοδότηση, εθελοντική μείωση του χρόνου εργασίας ή απόλυση μετά από υποβολή μήνυσης για αξιόποινη πράξη ή λόγω στράτευσης ή θανάτου ή λόγω λήξης σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου.
    7. ζ) Υπεύθυνη δήλωση ότι δεν απέλυσαν προσωπικό, χωρίς να το αντικαταστήσουν από την ημερομηνία πρόσληψης του ατόμου και μέχρι την ολοκλήρωση της συμμετοχής τους στο έργο.
    8. η) Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν τουλάχιστον ένα (1) έτος και προέρχονται από μετατροπή ή αλλαγή του νομικού καθεστώτος, θα προσκομίζουν τα οικονομικά στοιχεία του τελευταίου έτους της επιχείρησης πριν την μετατροπή.
    9. θ) Υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνουν:
      ότι έλαβαν γνώση και αποδέχονται τους όρους και τις διαδικασίες υλοποίησης του προγράμματος,
      ότι η επιχείρηση δεν εμπίπτει σε καμία από τις κατηγορίες που εξαιρούνται.
  7. 7. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
    Τα άτομα που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα θα πρέπει να έχουν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
    1. 1. Να διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ, πριν την τοποθέτησή τους στις επιχειρήσεις για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας και να έχουν συμπληρωμένο το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης παρέμβασης του Ο.Α.Ε.Δ.
    2. 2. Να έχουν την ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα Κράτους Μέλους της Ε.Ε. ή να είναι Έλληνες ομογενείς και να απασχολούνται νόμιμα στην Ελλάδα ή να είναι Πρόσφυγες ή Μετανάστες που έχουν νόμιμη άδεια διαμονής.
    3. 3. Να έχουν ωφεληθεί από δράσεις Συμβουλευτικής στο πλαίσιο της Α.Σ. «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» της ΚΠ EQUAL.
  8. 8. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
    Οι ωφελούμενοι θα υποβάλλουν στην Α.Σ. τα παρακάτω δικαιολογητικά, τα οποία με ευθύνη της η Α.Σ. θα διαβιβάζει στην αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ., από την έκδοση της παρούσης κοινής υπουργικής απόφασης και το αργότερο εντός εξήντα (60) ημερών (ημερολογιακών).
    Δελτίο Ανεργίας
    Βεβαίωση ότι έχουν ωφεληθεί από δράσεις Συμβουλευτικής στο πλαίσιο της Α.Σ. «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» της ΚΠ EQUAL.
    Φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας.
  9. 9. ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΟΥΜΕΝΕΣ.
    Η Αναπτυξιακή Σύμπραξη με ευθύνη της, μετά την έκδοση της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης, θα πρέπει να υποβάλλει στα αρμόδια ΚΠΑ του ΟΑΕΔ, τα μηνιαία παρουσιολόγια των ασκουμένων, υπογεγραμμένα από τους ίδιους και την επιχείρηση. Ειδικά για την πρώτη πληρωμή η Α.Σ. θα πρέπει να υποβάλλει κατάσταση με τους τραπεζικούς λογαριασμούς (Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος) των ασκουμένων.
    Στη συνέχεια τα ΚΠΑ υποχρεούνται να διαβιβάζουν τα παρουσιολόγια στην Γραμματεία STAGE –Τ.Υ. Κηφισιάς, η οποία ακολούθως θα διαβιβάζει κατάσταση ασκουμένων σε ηλεκτρονική μορφή στην Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών της Διοίκησης για ενταλματοποίηση και πληρωμή μέσω πίστωσης τραπεζικών λογαριασμών.
  10. 10. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
    Κατά την υλοποίηση του προγράμματος οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να υποβάλλουν στην Α.Σ. τα παρακάτω δικαιολογητικά, τα οποία με ευθύνη της θα διαβιβάζει στον Ο.Α.Ε.Δ.:
    1. Μηνιαίο παρουσιολόγιο των ασκουμένων.
    2. Μηνιαίες καταστάσεις προσωπικού, προκειμένου να ελέγχεται εάν έχει γίνει μείωση προσωπικού (λόγω απόλυσης) από την ημερομηνία πρόσληψης των ασκουμένων μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.
    3. Ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση και αυτό-αξιολό-γηση που συμπληρώνονται από τους επωφελούμενους και τους εργοδότες με την ολοκλήρωση της δράσης.
  11. 11. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ. Αν η ασκούμενη αποχωρήσει οικειοθελώς από την επιχείρηση εντός των δύο (2) πρώτων μηνών του προγράμματος, είναι δυνατή η αντικατάστασή του από άλλο άτομο που έχει ωφεληθεί από τις προαναφερόμενες δράσεις της Α.Σ. «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» για το υπόλοιπο μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος διάστημα.
    Οι ασκούμενες μπορούν να απουσιάσουν δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα (χωρίς να τους καταβάλλεται αποζημίωση και χωρίς υποχρέωση παράτασης του προγράμματος) για επτά (7) ημέρες καθ` όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
  12. 12. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ.
    1. Α. Παρακολούθηση Η διαδικασία παρακολούθησης του προγράμματος θα πραγματοποιείται από τις Υπηρεσίες του Ο.Α.Ε.Δ., σε τρία επίπεδα: Κεντρικό (Διοίκηση), Περιφερειακό, Τοπικό.
      Η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. υποχρεούται να πραγματοποιεί επιτόπιους ελέγχους.
      Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. συντάσσει σχετικές εκθέσεις τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης και στις οποίες καταγράφεται με λεπτομέρεια εάν τηρούνται οι όροι της ένταξης. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στην επιχείρηση.
    2. Β. Έλεγχος
      1. α. Προκειμένου να εξασφαλισθεί η αποτελεσματικότητα των ενεργειών του προγράμματος απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα με σκοπό:
        1. Την τήρηση των προβλεπομένων από την Υπουργική Απόφαση και τις σχετικές κοινοτικές διατάξεις.
        2. Την ορθή υλοποίηση των ενεργειών και τη διαπίστωση του εάν αυτές είναι σύμφωνες με τις ισχύουσες ρυθμίσεις.
        3. Την πρόληψη ή τη διαπίστωση τυχόν παραβάσεων και την υποβολή κυρώσεων.
        4. Την εξακρίβωση της εμπρόθεσμης διεξαγωγής των χρηματοδοτούμενων από το Ε.Κ.Τ. ενεργειών.
      2. β. Οι ελεγχόμενοι φορείς υλοποίησης υποχρεούνται:
        1. Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια και ενημέρωση προς τους ελεγκτές υπαλλήλους.
        2. Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα Υπουργική Απόφαση για πέντε (5) χρόνια μετά τη λήξη του προγράμματος.
      3. γ. Διαδικασία ελέγχου.
        1. α. Ελέγχους διενεργούν οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 2/34255/0022/6.6.2001 κοινή υπουργική απόφαση.
        2. β. Ελέγχους επίσης μπορούν να διενεργούν τα εντεταλμένα προς τούτο Εθνικά Ελεγκτικά Όργανα και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
        3. γ. Η λογιστική παρακολούθηση θα γίνεται από τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ. σε μηνιαία βάση.
  13. 13. ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ.
    Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των ενταγμένων στο πρόγραμμα επιχειρήσεων και του ΟΑΕΔ θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής του Ο.Α.Ε.Δ. ύστερα από ένσταση της επιχείρησης, η οποία ένσταση θα υποβάλλεται στο αρμόδιο ΚΠΑ του Ο.Α.Ε.Δ., στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η επιχείρηση, εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών. Στη συνέχεια το ΚΠΑ-ΟΑΕΔ θα διαβιβάζει την ένσταση στην Υπηρεσία Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων στη Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ., η οποία θα εισηγείται το θέμα στην ανωτέρω Επιτροπή.
  14. 14. ΙΣΧΥΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ.
    Η απόφαση αυτή έχει ισχύ από την ημερομηνία δημο-σίευσής της στο ΦΕΚ. Ως καταληκτική ημερομηνία υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου του προγράμματος ορίζεται η 31.3.2008 και του οικονομικού η 31.12.2008.
  15. 15. ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ.
    Στο ανωτέρω πρόγραμμα είναι δυνατή η υπαγωγή των επιχειρήσεων οι οποίες θα προσλάβουν τις ωφελούμενες γυναίκες από 1.9.2007 έως 30.9.2007.
  16. 16. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
    Η λογιστική παρακολούθηση του έργου θα γίνει από τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, η οποία θα παρακολουθεί το έργο με ξεχωριστό κωδικό λογιστηρίου και οι πληρωμές θα γίνουν από ξεχωριστό Τραπεζικό Λογαριασμό του ΟΑΕΔ.
    Οι κατά τόπους Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ θα παρακολουθούν την εξέλιξη του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, σύμφωνα με το νέο κανονιστικό πλαίσιο των Διαρθρωτικών Ταμείων.
  17. 17. ΚΑΛΥΨΗ ΔΑΠΑΝΗΣ.
    Η δαπάνη του παραπάνω προγράμματος προϋπολογίζεται να ανέλθει στα 75.080,00 ευρώ, ποσό το οποίο θα δαπανηθεί εντός των ετών 2007 και 2008 και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493.
    Η προαναφερόμενη δαπάνη καλύπτεται σε ποσοστό 75% από το Ε.Κ.Τ. - Κ.Π. «EQUAL» και κατά 25% από το Π.Δ.Ε.
    Ο Ο.Α.Ε.Δ. αρχικά θα καλύψει από ιδίους πόρους το κόστος της αμοιβής των ασκουμένων. Ακολούθως ο Ο.Α.Ε.Δ. θα υποβάλλει στον Διαχειριστή της Α.Σ. τα οικονομικά στοιχεία, ο οποίος (Διαχειριστής) στη συνέχεια θα τα υποβάλλει στη Διαχειριστική Αρχή με σκοπό την καταβολή στον Ο.Α.Ε.Δ. του δαπανηθέντος ποσού.