ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 39/2001 «Καθιέρωση μίας διαδικασίας πληροφόρησης στον τομέα των τεχνικών προτύπων και προδιαγραφών και των κανόνων σχετικά με τις υπηρεσίες της κοινωνίας των πληροφοριών σε συμμόρφωση προς τις Οδηγίες 98/34/ΕΚ και 98/48/ΕΚ.» (Α΄28).

Άρθρο 8
1. Οι Δημόσιες Υπηρεσίες και Οργανισμοί που συντάσσουν σχέδια τεχνικών κανόνων, υποχρεούνται να τα κοινοποιούν στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του ΥΠΑΝ και στον ΕΛΟΤ, εκτός εάν πρόκειται απλώς για αυτούσια μεταφορά ενός διεθνούς ή ευρωπαϊκού προτύπου, οπότε δεν αποστέλλεται το κείμενο και αρκεί μια απλή ενημέρωση σχετικά με τον εν λόγω τεχνικό κανόνα. Τα σχέδια αυτά συνοδεύονται από μια σύντομη ανακοίνωση των λόγων που καθιστούν αναγκαία την κατάρτιση αυτού του τεχνικού κανόνα, ιδιαίτερα στην περίπτωση του άρθρου 7, παράγραφος 2, εδάφιο δεύτερο.
Το ΥΠΑΝ μέσω του Κέντρου Πληροφόρησης του ΕΛΟΤ αποστέλλει στην Επιτροπή της Ε. Ε., κατά τις υποδείξεις της, τα παραπάνω σχέδια τεχνικών κανόνων και αντίστοιχα δέχεται τα αποστελλόμενα από τα άλλα κράτη-μέλη, για τα οποία παρέχει πληροφόρηση στους αρμόδιους φορείς.
Κατά περίπτωση, οι παραπάνω υπηρεσίες ανακοινώνουν ταυτόχρονα το κείμενο των βασικών νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων, στις οποίες αναφέρεται κατά κύριο και άμεσο τρόπο το σχέδιο τεχνικού κανόνα, εάν η γνώση αυτού του κειμένου είναι αναγκαία για την εκτίμηση του πεδίου εφαρμογής του σχεδίου τεχνικού κανόνα.
Εάν χρειαστεί, οι Δημόσιες Υπηρεσίες και Οργανισμοί που συνέταξαν το σχέδιο του τεχνικού κανόνα γνωστοποιούν ταυτοχρόνως εάν δεν το έχουν ήδη διαβιβάσει με κάποια προηγούμενη γνωστοποίηση τουςτο κείμενο των βασικών, νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων που αφορούν κατά κύριο και άμεσο τρόπο τον σχετικό κανόνα, εφόσον η γνώση του κειμένου αυτού είναι αναγκαία για να εκτιμηθεί η εμβέλεια του σχεδίου αυτού.
Οι αρμόδιες για τη σύνταξη των εν λόγω σχεδίων τεχνικών κανόνων αρχές, προβαίνουν σε νέα γνωστοποίηση αυτών, υπό τους ανωτέρω όρους, εφόσον οι όροι αυτοί επιφέρουν σημαντικές τροποποιήσεις στο σχέδιο με αποτέλεσμα να τροποποιείται το πεδίο εφαρμογής του, να συντομεύεται το αρχικό χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του, να προστίθενται προδιαγραφές ή απαιτήσεις ή αυτές να καθίστανται πιο αυστηρές.
Ειδικότερα, όταν το σχέδιο τεχνικού κανόνα αφορά στον περιορισμό της διάθεσης στο εμπόριο ή της χρήσης μιας ουσίας, ενός παρασκευάσματος ή ενός χημικού προϊόντος, συν τοις άλλοις και για λόγους δημόσιας υγείας και προστασίας των καταναλωτών ή του περιβάλλοντος, γνωστοποιείται επίσης, είτε περίληψη, είτε, στο μέτρο που είναι διαθέσιμες οι σχετικές πληροφορίες, τα χρήσιμα στοιχεία που αφορούν στη συγκεκριμένη ουσία, παρασκεύασμα ή προϊόν, καθώς και όσα αφορούν στα γνωστά και διαθέσιμα προϊόντα υποκατάστασης. Ομοίως γνωστοποιούν τις αναμενόμενες επιπτώσεις του μέτρου στη δημόσια υγεία και την προστασία των καταναλωτών και του περιβάλλοντος, συνοδεύοντάς τα με ανάλυση των κινδύνων, διενεργούμενη, όπου συντρέχει λόγος, βάσει των γενικών αρχών αξιολόγησης των κινδύνων από χημικά προϊόντα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 10, παράγραφος 4 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 793/93 για την περίπτωση ήδη υφισταμένης ουσίας ή στο άρθρο 3, παράγραφος 2 της οδηγίας 67/548/ΕΟΚ, η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με το ΠΔ 329/83(ΦΕΚ 118/Α/83), για την περίπτωση νέας ουσίας.
2. Οι Δημόσιες Υπηρεσίες και Οργανισμοί εν γένει μπορούν να στέλνουν στο ΥΠΑΝ τις παρατηρήσεις τους για τα σχέδια τεχνικών κανονισμών άλλων χωρών που τους διαβιβάζονται. Οι παρατηρήσεις αυτές αποστέλλονται μέσω του Κ.Π. του ΕΛΟΤ στο κράτος-μέλος που εκπόνησε το σχέδιο τεχνικού κανονισμού.
Κατά τον ίδιο τρόπο διαβιβάζονται στις παραπάνω Υπηρεσίες και Οργανισμούς οι παρατηρήσεις άλλων κρατών μελών ή της Επιτροπής της Ε.Ε. για σχέδια τεχνικών κανονισμών που αυτές κατάρτισαν, για να τις λάβουν υπόψη τους, στο μέτρο του δυνατού, κατά τη διατύπωση των οριστικών κειμένων των τεχνικών κανονισμών αυτών.
Όταν πρόκειται για τις τεχνικές προδιαγραφές ή άλλες απαιτήσεις ή τους κανόνες σχετικά με τις υπηρεσίες, που αναφέρει το άρθρο 2 σημείο 11 δεύτερο εδάφιο τρίτη περίπτωση, οι παρατηρήσεις ή οι αιτιολογημένες γνώμες της Ευρ. Επιτροπής ή των κρατών μελών μπορούν να αφορούν μόνο τις πτυχές του μέτρου οι οποίες ενδεχομένως αποτελούν εμπόδιο για τις συναλλαγές ή προκειμένου για τους κανόνες σχετικά με τις υπηρεσίες, την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών ή την ελευθερία εγκατάστασης των φορέων παροχής υπηρεσιών και όχι τη φορολογική ή οικονομική του πτυχή.
3. Οι Δημόσιες Υπηρεσίες και Οργανισμοί εν γένει αποστέλλουν στο ΥΠΑΝ και τον ΕΛΟΤ το οριστικό κείμενο τεχνικού κανονισμού που καταρτίζουν το συντομότερο δυνατό.
Οι παραπάνω Υπηρεσίες μπορούν να ζητούν, μέσω του ΥΠΑΝ και του ΕΛΟΤ, το οριστικό κείμενο ενός τεχνικού κανονισμού άλλου κράτους-μέλους.
4. Οι πληροφορίες που παρέχονται δυνάμει του παρόντος δεν είναι εμπιστευτικές, εκτός εάν το ζητήσουν ρητώς οι ελληνικές αρχές που πραγματοποιούν την κοινοποίηση. Κάθε τέτοια αίτηση πρέπει να αιτιολογείται.
Αν αυτό ζητηθεί από άλλο κράτος-μέλος για το σχέδιο τεχνικού κανόνα, οι ελληνικές αρχές που χειρίζονται θέματα τεχνικών κανόνων μπορούν, λαμβάνοντας τις αναγκαίες προφυλάξεις, να ζητήσουν πραγματογνωμοσύνη από φυσικά ή νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα.
5. Όταν το σχέδιο τεχνικού κανόνα αποτελεί μέρος μέτρου, του οποίου η γνωστοποίηση κατά το στάδια του σχεδίου προβλέπεται από άλλες κοινοτικές πράξεις, ο συντάκτης του σχεδίου μπορεί να προβαίνει στη γνωστοποίηση που αναφέρεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 8, με βάση την άλλη πράξη, αναφέροντας ρητά ότι η γνωστοποίηση αυτή γίνεται επίσης δυνάμει του παρόντος Π.Δ.