ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Αριθ. ΔΜΕΟ/Ο/3050 της 16.09.2013 « Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών κυκλοφοριακών παρεμβάσε¬ων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδι¬κής ασφάλειας » (Β ΄2302).

Έχοντας υπόψη:
1. Το Ν. 1418/1984 «Δημόσια Έργα και Ρυθμίσεις Συναφών θεμάτων», και ειδικότερα το άρθρο 21 «Προδιαγραφές και Κανονισμοί Έργων» του Νόμου αυτού, όπως έχει συμπληρωθεί και ισχύει σήμερα.
2. Το Ν. 3316/2005 «Περί ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα το άρθρο 11 «Τεχνικές προδιαγραφές» του Νόμου αυτού.
3. Το Π.Δ. 69/1988 «Περί Οργανισμού της Κεντρικής Υπηρεσίας της Γ.Γ.Δ.Ε.», όπως αυτή τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 293/21.06.1991 «Περί συστάσεως Οργανικής Μονάδας στη Γ.Γ.Δ.Ε.» και το Π.Δ. 167/5.05.1992 «Περί τροποποίησης του Οργανισμού της Γ.Γ.Δ.Ε.».
4. Την απόφαση Δ16α/010/9/Φ.Δ./9.1.1991 απόφαση «Εξαίρεση διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών» (Εγκύκλιος 2/91).
5. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα, που κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την κυβέρνησης και τα κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ 98/Α/22.4.2005).
6. Το Π.Δ. 189/2009 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 221/5-11-2009) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» και συγκεκριμένα το άρθρο 6, παρ. 2.
7. Tο Π.Δ. 118/2013 (ΦΕΚ 152Α/25-6-2013) «Τροποποίηση του Π.Δ. 85/2012 (Α 141) – Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως».
8. Το Π.Δ. 119/2013 (ΦΕΚ 153Α/25-6-2013) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
9. Το Π.Δ. 69/1988 «Περί Οργανισμού της Γεν. Γραμματείας Δημοσίων Έργων», όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 167/1992.
10. Τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 2 περίπτωση θ του Ν. 3469/2006 (Α΄ 131), «Εθνικό Τυπογραφείο Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις».
11. Το άρθρο 52 (παρ. 5) του ισχύοντα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 2696/1999 ΦΕΚ 57Α/23-3-1999, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3542/2007).
Αφού είδαμε:
1. Τη με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/5348/28-12-2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γ.Γ.Δ.Ε. του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την οποία συ-στάθηκε ομάδα εργασίας για τη σύνταξη προδιαγραφών κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Η ομάδα εργασίας απαρτίζεται από υπηρεσιακούς παράγοντες και ειδικό-τερα από υπαλλήλους της ΓΓΔΕ / ΔΜΕΟ, της Δ/νσης Ειδικών Έργων Αναβάθμισης Περιοχών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και από εκπρόσωπο της ΕΑΧΑ ΑΕ.
2. Τη με αρ. πρωτ. 09484/23-4-2013 απάντηση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, η οποία κρίνει θετικά το τεύχος των Τεχνικών Οδηγιών - Προδιαγραφών, όπως αυτό τους διαβιβάσθηκε με το με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/1370/ζ/217 έγγραφό μας για τις απόψεις τους.
3. Τη Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων -Τμήμα Μελετών (πράξη 78, συνεδρία 17 της 6-6-2013), σε συνέχεια της από 28-3-2013 (Μ-66) εισήγησης της Υπηρεσίας (ΔΜΕΟ), όπως αυτή συμπληρώθηκε με την από 9-5-2013 (Μ-101) εισήγηση της ανωτέρω Υπηρεσίας, με την οποία γνωμοδότησε κατά πλειοψηφία για την έγκριση του συνημμένου σ’ αυτήν κειμένου Τεχνικών Οδηγιών κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
Και επειδή:
1. Υπάρχει άμεση ανάγκη επίσημης Τεχνικής Οδηγίας για το αναφερόμενο θέμα καθότι αυτό συμβάλλει στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και στην επίλυ-ση προβλημάτων που σχετίζονται με την ορθή εφαρμογή μέτρων ήπιας κυκλοφορίας στο αστικό οδικό δίκτυο.
2. Η προτεινόμενη Οδηγία συμβάλλει στην οδική ασφάλεια των μαθητών κατά τη διέλευση και την αποχώρησή τους στο σχολείο.
3. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 69/1988 «Περί Οργανισμού της Γ.Γ.Δ.Ε.», όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 167/1992 για τα τμήματα «Μελετών κυκλοφορίας και τεχνικής υποστήριξης Αττικής (στ)» και «Φωτεινής σηματοδότησης και οδικής ασφάλειας (ζ)», καθώς και με τις διατάξεις των άρθρων 10 και 52 (παρ. 5) του ισχύοντα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 2696/1999 ΦΕΚ 57Α/ 23-3-1999, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3542/2007) το θέμα εμπίπτει στις αρμοδιότητες της ΔΜΕΟ της Γ.Γ.Δ.Ε.
4. Κρίνεται σκόπιμο η χωρίς καθυστέρηση έναρξη
εφαρμογής της Τεχνικής Οδηγίας κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στα αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περι-οχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
5. Από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Γ. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ (ΔΗΜΟΣΙΩΝ & ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ)

Για την εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων και παρεμβάσεων, οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να λαμβάνουν πάντα υπόψη τους την με αρ. Πρωτ. 52907/28-12-2009 Απόφαση Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. “Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών” (ΦΕΚ 2621/Β’/31.12.2009) και τις σχετικές με αυτήν Εγκυκλίους 3/24-3-2011 και 7/10-6-2010 του Υ.ΠΕ.Κ.Α., τις Γενικές Οδηγίες του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΈ. για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΈ./1998/Σχεδιάζοντας για όλους), καθώς και τις Γενικές Οδηγίες για Ποδηλατοδρόμους του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΈ. (2002).