ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Αριθ. Φ.454/10/159768 της 22.05/05.06.2009 «Επιτροπές ελέγχου αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων, λιανικής πώλησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων και κυλικείων − καφενείων.» (Β΄ 1080).

Έχοντας υπόψη:

  1. α. Τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 30 του ν.δ. 1044/1971, όπως αντικαταστάθηκαν από το άρθρο 13 του ν. 1043/1980 και την παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 3648/2008 «Ρυθμίσεις θεμάτων αναπήρων πολέμου, προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και άλλες διατάξεις», (ΦΕΚ 38 Α΄).
  2. β. Τις διατάξεις του ν. 2685/1999 «Κάλυψη δαπανών μετακινούμενων υπαλλήλων», (ΦΕΚ 35 Α΄).
  3. γ. Τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 3 του ν. 2362/1995 «περί Δημοσίου Λογιστικού, κ. α. διατάξεις».
  4. δ. Το άρθρο 90 του Κώδικα για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄).
  5. ε. Την υπ’ αριθμ. Υ357/7.1.2009 απόφαση Πρωθυπουργού «Κατάργηση θέσης υφυπουργού και σύσταση θέσης αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών», (ΦΕΚ 3 Β΄).
  6. στ. Την υπ’ αριθμ. 1666/ΔΙΟΕ 89/13.1.2009 κοινή απόφαση Πρωθυπουργού και Υπουργού Οικονομίας & Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των υφυπουργών Οικονομίας και Οικονομικών» (ΦΕΚ 40 Β’).
  7. ζ. Την υπ’ αριθμ. 249139/20.9.2007 κοινή απόφαση Πρωθυπουργού και Υπουργού Εθνικής Άμυνας «ανάθεση αρμοδιοτήτων Υπουργού Εθνικής Άμυνας στους Υφυπουργούς Εθνικής Άμυνας» (ΦΕΚ 1929 Β΄).
  8. η. Την υπ’ αριθμ. Δ 15/Α/Φ. 19/1189/21.01.2009 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης Γεώργιο Βλάχο και Ιωάννη Μπούγα», (ΦΕΚ 91 Β΄).
  9. θ. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλούνται οι ακόλουθες δαπάνες:
    1. i) Επί του προϋπολογισμού των οικείων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και διαμερισμάτων αντίστοιχα δαπάνη ύψους 102.138,00 ευρώ περίπου για το τρέχον οικονομικό έτος, καθώς και για κάθε ένα από τα επόμενα πέντε (5) οικονομικά έτη, η οποία θα καλύπτεται από τις πιστώσεις του ΚΑΕ 0700.
    2. ii) Επί του προϋπολογισμού των οικείων οργανώσεων αναπήρων και θυμάτων πολέμου, των πολυτέκνων και των ατόμων με αναπηρία δαπάνη ύψους 51.069,00 ευρώ περίπου, για κάθε μία κατηγορία τόσο για το τρέχον, όσο και για κάθε ένα από τα επόμενα πέντε (5) οικονομικά έτη, αποφασίζουμε:



Άρθρο 1

Συγκρότηση Επιτροπής

  1. 1. Με απόφαση του οικείου Νομάρχη ορίζονται τα μέλη της πενταμελούς Επιτροπής, αποτελούμενης, από ένα υπάλληλο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, κατά προτίμηση κατηγορίας ΠΕ, ως πρόεδρο και μέλη, ένα αστυνομικό, βαθμού τουλάχιστον αρχιφύλακα που ορίζεται από την οικεία Αστυνομική Διεύθυνση και εκπροσώπους των αναπήρων και θυμάτων πολέμου, των πολυτέκνων και των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), που ορίζονται από τις οικείες πλέον αντιπροσωπευτικές πρωτοβάθμιες οργανώσεις τους στο νομό.

    Ειδικά οι εκπρόσωποι των ΑμεΑ, ορίζονται από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, ενώ στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Αττικής ως εκπρόσωπος των αναπήρων και θυμάτων πολέμου, θα συμμετέχει εκπρόσωπος της Εθνικής Γενικής Συνομοσπονδίας Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου Ελλάδος (ΕΓΣΑΘΠΕ).

  2. 2. Τα μέλη της Επιτροπής ορίζονται με τους αντίστοιχους αναπληρωτές τους.
  3. 3. Χρέη γραμματέα, εκτελεί ένα από τα μέλη της Επιτροπής και ορίζεται με την απόφαση ορισμού των μελών αυτής.
  4. 4. Η θητεία των μελών της Επιτροπής ορίζεται διετής.

 

Άρθρο 2

Αρμοδιότητες Επιτροπής

Η επιτροπή είναι αρμόδια:

  1. α. Για τον εντοπισμό αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων αδειών πώλησης καπνοβιομηχανιών προϊόντων και αδειών κυλικείων - καφενείων, που σχολάζουν.
  2. β. Τον έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων παραχώρησης και εκμετάλλευσης των αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων, αδειών πώλησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων και κυλικείων - καφενείων, ιδίως προς διαπίστωση της παραχώρησης βάσει ανακριβών στοιχείων ή μεταβολής των προϋποθέσεων αποκατάστασης ή γενικά κατά παράβαση των ισχυουσών διατάξεων.
  3. γ. Τον έλεγχο της νομιμότητας λειτουργίας και εκμετάλλευσης των περιπτέρων, των αδειών πώλησης καπνοβιομηχανιών προϊόντων και των κυλικείων και καφενείων.
  4. δ. Τον έλεγχο των πωλούμενων ειδών, όσον αφορά τη νομοθεσία περί αναπήρων και θυμάτων πολέμου.
  5. ε. Τον έλεγχο της τήρησης των διατάξεων σχετικά με τις διαστάσεις των περιπτέρων και την έκταση που καταλαμβάνουν.

 

Άρθρο 3

Έλεγχος- Λειτουργία Επιτροπής

  1. 1. Οι έλεγχοι της επιτροπής πραγματοποιούνται εντός ωραρίου, τακτικώς μεν βάσει προγράμματος που εγκρίνεται από τον οικείο Νομάρχη, εκτάκτως δε κατόπιν εντολής του Νομάρχη. Η διάρκεια των τακτικών ελέγχων δεν μπορεί να υπερβεί τις τριάντα ημέρες κατ’ έτος για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, που έχουν πληθυσμό μέχρι τετρακόσιες χιλιάδες και τις εξήντα ημέρες για Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, που έχουν πληθυσμό άνω των τετρακοσίων χιλιάδων κατοίκων.
  2. 2. Τα αποτελέσματα ελέγχων καταγράφονται σε Βιβλίο Πρακτικών που τηρεί η Επιτροπή. Αντίγραφο των πρακτικών κάθε ελέγχου υποβάλλεται στην οικεία Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
  3. 3. Η λήψη αποφάσεων επί των αποτελεσμάτων των ελέγχων είναι αρμοδιότητα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
  4. 4. Κατά τα λοιπά για τη λειτουργία της Επιτροπής, ισχύουν οι διατάξεις περί λειτουργίας των συλλογικών οργάνων της Διοικήσεως.



Άρθρο 4

Δαπάνη μετακίνησης Μελών Επιτροπής

Η ημερήσια αποζημίωση καθώς και τα έξοδα μετακίνησης εντός και εκτός έδρας των μελών της Επιτροπής για εκτέλεση υπηρεσίας, καταβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2685/1999, (ΦΕΚ 35 Α΄)



Άρθρο 5

Μεταβατικές Διατάξεις

 

Κατά την πρώτη εφαρμογή οι αποφάσεις συγκρότησης των Επιτροπών, εκδίδονται εντός δύο μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.