ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΥΠ΄ΑΡΙΘΜ. 19501 της 30.1.2012 «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2011- 2012 στο πλαίσιο των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», (Β΄86)
Άρθρο 1
Στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος και εμπλεκόμενοι φορείς
- Στόχος του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού που έχει προσληφθεί για την υλοποίηση του προγράμματος της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παράλληλη στήριξη κ.ά.) σε πρώτη (Α) φάση γενική επιμόρφωση σε θέματα που θεωρούνται βασικά και απαραίτητα για την εφαρμογή του προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και σε δεύτερη (Β) φάση στη συστηματική εκπαίδευση και κατάρτιση των επιμορφούμενων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
- Το επιμορφωτικό πρόγραμμα της Α και Β' φάσης θα πραγματοποιηθεί το σχολικό έτος 2011-2012 στις έδρες των Π.Ε.Κ. και στα εξακτινωμένα τμήματα του Π.Ε.Κ. Πειραιά σε Σύρο και Ρόδο.
Άρθρο 2
Περιεχόμενο επιμορφωτικού προγράμματος
- Οι θεματικές ενότητες για το επιμορφωτικό πρόγραμμα της πρώτης (Ά) και της δεύτερης (Β') φάσης είναι οι ακόλουθες:
Θεματικές Ενότητες |
Διδακτικές ώρες |
Σύνολο |
|
ΘΕ1 |
1. Εισαγωγική ενημέρωση για τη φιλοσοφία, τους σκοπούς και την ανάπτυξη του Προγράμματος 2. Ένταξη και ισότιμη εκπαίδευση 3. Ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής σε θέματα Ένταξης |
2 ώρες
2 ώρες 3 ώρες |
7 ώρες |
ΘΕ2 |
1. Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ατόμων με αναπηρία. Ιδιαιτερότητες, αξιολόγηση, υποστηρικτικές παρεμβάσεις 2. Νοητική Αναπηρία. Αξιολόγηση και παιδαγωγική αντιμετώπιση |
7 ώρες |
7 ώρες |
ΘΕ3 |
1. Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Αξιολόγηση και παιδαγωγική αντιμετώπιση (Ι) 2. Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Αξιολόγηση και παιδαγωγική αντιμετώπιση (II) |
7 ώρες
3 ώρες |
10 ώρες |
ΘΕ4 |
Προβλήματα Συμπεριφοράς και η διαχείριση τους |
4 ώρες |
4 ώρες |
ΘΕ5 |
Προβλήματα ακοής -Αξιολόγηση και παιδαγωγική αντιμετώπιση |
4 ώρες |
4 ώρες |
ΘΕ6 |
Προβλήματα όρασης-Αξιολόγηση και παιδαγωγική αντιμετώπιση |
3 ώρες |
3 ώρες |
ΘΕ7 |
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με Υπερκινητικότητα. Αξιολόγηση και εκπαιδευτική αντιμετώπιση |
7 ώρες |
7 ώρες |
ΘΕ8 |
Διαμορφωτική αξιολόγηση Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) |
7 ώρες |
7 ώρες |
ΘΕ9 |
Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις για Ενίσχυση της Ένταξης |
7 ώρες |
7 ώρες |
ΘΕΙΟ |
Οι επιπτώσεις της Ένταξης σε ατομικό, οικογενειακό και κοινωνικό επίπεδο-Συνεργατικές στρατηγικές |
2 ώρες |
2 ώρες |
ΘΕ11 |
1. Διεθνής επαγγελματική δεοντολογία-Ειδίκευση του ειδικού παιδαγωγού-Τα 10 επαγγελματικά πρότυπα (Θεμελιώδεις αρχές-Ανάπτυξη και χαρακτηριστικά μαθητών, Ατομικές διαφορές στη μάθηση, Διδακτικές στρατηγικές, Μαθησιακά περιβάλλοντα και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, Γλώσσα, Διδακτικός σχεδιασμός, Αξιολόγηση, Επαγγελματική και ηθική πρακτική, Συνεργασία) |
3 ώρες |
5 ώρες |
2. Ημερολόγιο Αναστοχασμού |
2 ώρες |
||
ΘΕ12 |
1. Σχολική Πραγματικότητα Μελέτη περίπτωσης: Σχεδιασμός και ανάπτυξη προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς, ανατροφοδότηση και αναστοχασμός |
5 ώρες |
7 ώρες |
2. Τελική Αξιολόγηση γνώσεων και στάσεων |
1 ώρα |
||
3. Εξαγωγή συμπερασμάτων |
1 ώρα |
||
Γενικό Σύνολο |
70 ώρες |
70 ώρες |
Άρθρο 3
Διάρκεια - Υλοποίηση επιμορφωτικού προγράμματος
- Το επιμορφωτικό πρόγραμμα της πρώτης (Α) και δεύτερης (Β) φάσης θα είναι διάρκειας δύο εβδομάδων και εβδομήντα (70) διδακτικών ωρών.
- Οι ακριβείς ημερομηνίες διεξαγωγής των επιμορφωτικών προγραμμάτων θα ορισθούν από την EYE Εκπαιδευτικών Δράσεων σε συνεργασία με την Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και τα κατά τόπους ΠΕΚ.
- Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί στα ακόλουθα Π.Ε.Κ.:
α/α |
Π.Ε.Κ. |
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ |
1 |
Αλεξανδρούπολης |
Οψικίου 23, 68 100, Αλεξανδρούπολη |
2 |
Καβάλας |
Κων. Τσολάκη 44, 65 403, Καβάλα |
3 |
Λάρισας |
Πλούτωνος 26 και Ηρώων Πολυτεχνείου, 41 221, Λάρισα |
4 |
Ιωαννίνων |
Λύκειο Ανατολής Πλάτωνος και Αντύπα 1, Ράχη Σαμή 45 221, Ιωάννινα |
5 |
Πατρών |
3ο Δημοτικό Σχολείο Παραλίας, Εργατικές Κατοικίες 26333, Πάτρα |
6 |
Τρίπολης |
Ακαδημίας 12, 22 100, Τρίπολη |
7 |
Μυτιλήνης |
Γ. Μούρα 10, 81100, Μυτιλήνη |
δ |
Ηρακλείου |
Ι. Κορνάρου, Εσταυρωμένος, 714 10 Ηράκλειο |
9 |
1ο Θεσσαλονίκης |
27 ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, Κλεάνθους 59 και Παπαηλιάκη, 54453, Άνω Τούμπα Θεσσαλονίκης |
10 |
2ο Θεσσαλονίκης |
Λεωφ. Στρατού 129, 56429 Πολίχνη Θεσσαλονίκης |
11 |
Κοζάνης |
Μακρυγιάννη 22, 50100, Κοζάνη |
12 |
1ο Αθηνών |
Λ. Βουλιαγμένης 525 και Ηρώς Κωνσταντοπούλου, 163 41 Ηλιούπολη Αττικής |
13 |
2ο Αθηνών |
Ανδρέα Μεταξά 7, 15237, Φιλοθέη Αττικής |
14 |
3ο Αθηνών |
Αγ. Τριάδος και Μιχαλακοπούλου, 121 37 Περιστέρι Αττικής |
15 |
Πειραιά |
Ασκληπιού και Παπαστράτου 14, 185 45, Πειραιάς |
16 |
Λαμίας |
Αρκαδίου 8, 35 100, Λαμία |
17 |
Πειραιά - Εξακτινωμένο Τμήμα Σύρου |
Ασκληπιού και Παπαστράτου 14, 185 45, Πειραιάς |
18 |
Πειραιά - Εξακτινωμένο Τμήμα Ρόδου |
Ασκληπιού και Παπαστράτου 14, 185 45, Πειραιάς |
Άρθρο 4
Προϋποθέσεις συμμετοχής επιμορφούμενων
- Υποχρέωση συμμετοχής στο επιμορφωτικό πρόγραμμα έχουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν προσληφθεί στο πλαίσιο των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στους ΑΠ 1, 2 και 3 του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διό Βίου Μάθηση».
- Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα για το 2011 - 2012 ανέρχεται ενδεικτικά σε 838 και κατανέμεται στα Π.Ε.Κ. και τα εξακτινωμένο τμήματα των Π.Ε.Κ. ενδεικτικά σε 35 τμήματα, ως ακολούθως:
A/A |
Π.Ε.Κ. |
Περιοχές Ευθύνης |
Επιμορφούμενοι κατά προσέγγιση |
Τμήματα κατά προσέγγιση |
||||||||
Α'θμια |
Β'θμια |
Α'θμια |
Β'θμια |
|||||||||
Άξονας Προτεραιότητας 1:8 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ |
||||||||||||
1 |
Αλεξανδρούπολης |
Έβρος, Ροδόπη |
8 |
4 |
1 |
|||||||
2 |
Καβάλας |
Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη |
24 |
0 |
1 |
|||||||
3 |
Λάρισας |
Καρδίτσα, Λάρισα, Μαγνησία, Τρίκαλα |
26 |
6 |
2 |
|||||||
4 |
Ιωαννίνων |
Άρτα, Θεσπρωτία, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Λευκάδα, Πρέβεζα |
33 |
2 |
2 |
|||||||
5 |
Πατρών |
Αιτωλοακαρνανία, Αχαία, Ζάκυνθος, Ηλεία, Κεφαλληνία |
37 |
6 |
2 |
|||||||
6 |
Τρίπολης |
Αργολίδα, Αρκαδία, Κορινθία, Λακωνία, Μεσσηνία |
33 |
0 |
1 |
|||||||
7 |
Μυτιλήνης |
Λέσβος, Σάμος, Χίος |
11 |
4 |
1 |
|||||||
8 |
Ηρακλείου |
Ηράκλειο, Λασίθι, Ρέθυμνο, Χανιά |
84 |
2 |
3 |
|||||||
ΣΥΝΟΛΟ 8 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ |
256 |
24 |
13 |
|||||||||
Άξονας Προτεραιότητας 2:3 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ |
||||||||||||
9 |
1° Θεσσαλονίκης |
Ημαθία, Θεσ/νίκη Α'-Β', Πέλλα, Πιερία |
110 |
6 |
4 |
|||||||
10 |
2° Θεσσαλονίκης |
Θεσ/νίκη Γ'-Ε', Κιλκίς, Σέρρες, Χαλκιδική |
75 |
2 |
3 |
|||||||
11 |
Κοζάνης |
Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη, Φλώρινα |
42 |
6 |
2 |
|||||||
12 |
1° Αθηνών |
Αθήνα Α', Αθήνα Δ' |
67 |
12 |
3 |
|||||||
13 |
2° Αθηνών |
Αθήνα Β', Ανατολική Αττική |
91 |
28 |
4 |
|||||||
14 |
3° Αθηνών |
Αθήνα Γ, Δυτική Αττική |
41 |
10 |
2 |
|||||||
15 |
Πειραιά |
Πειραιάς |
23 |
8 |
1 |
|||||||
ΣΥΝΟΛΟ 3 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ |
449 |
72 |
19 |
|||||||||
Άξονας Προτεραιότητας 3:2 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ |
||||||||||||
16 |
Λαμίας |
Βοιωτία, Εύβοια, Ευρυτανία, Φθιώτιδα, Φωκίδα |
21 |
0 |
1 |
|||||||
17 |
Πειραιά-Εξακτινωμένο Τμήμα Σύρου |
Κυκλάδες |
5 |
1 |
1 |
|||||||
18 |
Πειραιά -Εξακτινωμένο Τμήμα Ρόδου |
Δωδεκάνησα |
8 |
0 |
1 |
|||||||
ΣΥΝΟΛΟ 2 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ |
34 |
1 |
3 |
|||||||||
ΓΕΝΙKO ΣΥΝΟΛΟ |
739 |
99 |
35 |
Ο ανωτέρω αριθμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών και τμημάτων μπορεί να αυξομειώνεται σύμφωνα με τις προσλήψεις που θα πραγματοποιηθούν το σχολικό έτος 2011 - 2012.
- Οι επιμορφούμενοι θα παρακολουθήσουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα στο Π.Ε.Κ. αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του νομού στον οποίο έχουν τοποθετηθεί.
Άρθρο 5
Προϋποθέσεις και διαδικασία επιλογής επιμορφωτών
- Στο επιμορφωτικό πρόγραμμα της πρώτης (Α) και δεύτερης (Β) φάσης θα διδάξουν δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι καθώς και ιδιώτες που διαθέτουν τα απαιτούμενα επιστημονικά και διδακτικά προσόντα οι οποίοι θα ενταχθούν σε Μητρώο Επιμορφωτών σύμφωνα με αρ. πρωτ. 23890/Γ6/28-2-2011 Απόφαση Έγκρισης της Υφυπουργού του ΥΠΔΒΜΘ περί «Έγκρισης δημοσίευσης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ένταξη στο μητρώο επιμορφωτών στο πλαίσιο των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στους Άξονες Προτεραιότητας (ΑΠ) 1, 2, 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και της με όμοιο αρ. πρωτ. συνημμένης Πρόσκλησης Εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο επιμορφωτών των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στους Άξονες Προτεραιότητας (ΑΠ) 1, 2, 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 56 του Ν. 3966/2011 δύνανται να διδάξουν με ωριαία αντιμισθία:
α) Διδακτικό Επιστημονικό Προσωπικό (Δ.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι., Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Π.) τωνΤ.Ε.Ι., Σύμβουλοι και Πάρεδροι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και συναφών ειδικοτήτων.
β) Ειδικοί επιστήμονες, Σχολικοί Σύμβουλοι και εκπαιδευτικοί με αυξημένα προσόντα
γ) Συνταξιούχοι Καθηγητές Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, Σύμβουλοι ή Πάρεδροι του Π.Ι., Ειδικοί επιστήμονες, Σχολικοί Σύμβουλοι και εκπαιδευτικοί με αυξημένα προσόντα.
δ) Ιδιώτες απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Προϋπόθεση ένταξης, όπως ορίστηκαν στην 23890/ Γ6/28-2-2011 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, των ενδιαφερομένων στο Μητρώο Επιμορφωτών είναι οι σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (πτυχίο ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ ή ΤΕΙ ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής) και ένας επιπλέον τίτλος στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) (Β' Πτυχίο Α.Ε.Ι./Α.Τ.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι./ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής ή Πτυχίο Διδασκαλείου ή Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης ή Διδακτορικό Δίπλωμα).
Σε περίπτωση επιπλέον τίτλων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) αυτοί μοριοδοτούνται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.
Κριτήρια για την αξιολόγηση του κάθε Επιμορφωτή, όπως ορίστηκαν στην 23890/Γ6/28-2-2011 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αποτελούν:
α) Επιπλέον Τίτλοι σπουδών συναφείς με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και συναφών ειδικοτήτων
β) Πρόσθετα προσόντα (Ξένες Γλώσσες, Επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε.)
γ) Εμπειρία ως επιμορφωτής (σε διδακτικές ώρες)
δ) Διδακτική εμπειρία
ε) Συγγραφικό και επιστημονικό έργο συναφές με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)
ΚΡΙΤΗΡΙΟ |
ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ |
Βασικό Πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ένας επιπλέον τίτλος στην ΕΑΕ (Β' Πτυχίο Α.Ε.Ι./Α.Τ.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι./ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής, Πτυχίο Διδασκαλείου, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, Διδακτορικό Δίπλωμα) |
|
Επιπλέον Τίτλοι σπουδών ΕΑΕ και συναώών ειδικοτήτων: |
5 |
Πτυχίο Α.Ε.Ι./Α.Τ.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι./ή ισότιμο & αντίστοιχο της αλλοδαπής |
|
Πτυχίο Διδασκαλείου |
4 |
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης |
6 |
Διδακτορικό Δίπλωμα |
10 |
Πρόσθετα προσόντα: |
|
> Ξένες Γλώσσες* Μέχρι δύο (2) |
|
1. Κατηγορία/Επίπεδο Γ2/02/Άριστη γνώση |
4 |
2. Κατηγορία/Επίπεδο Γ1/C1/Πολύ καλή γνώση |
3 |
3. Κατηγορία/Επίπεδο Β2/Καλή γνώση |
2 |
> Τ.Π.Ε.* |
|
1. Πιστοποίηση Α' Επιπέδου |
2 |
2. Πιστοποίηση Β' Επιπέδου |
3 |
*Τα παραπάνω δεν προσμετρώνται αθροιστικά αλλά λαμβάνεται υπόψη η μοριοδότηση του ανώτερου προσόντος. |
|
Εμπειρία ως επιμορφωτής (σε διδακτικές ώρες) |
|
Από 20 έως 50 ώρες |
10 |
Από 51 έως 80 |
20 |
Από 81 και άνω |
30 |
|
|
Διδακτικά εμπειρία |
|
Από 1 έως 5 έτη |
6 |
Από 6 έως 10 έτη |
8 |
Από 11 έως 15 |
10 |
Από 16 και άνω |
16 |
Συγγραφικό και επιστημονικό έργο συναφές με την ΕΑΕ |
Έως 17 |
(Σε περίπτωση πτυχίων εξωτερικού, για τα παραπάνω προσόντα είναι απαραίτητη η αναγνώριση ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ/ΔΙΚΑΤΣΑ.)
- Τα επιμορφωτικά σεμινάρια της πρώτης (Α) και δεύτερης (Β) φάσης για τη σχολική χρονιά 2011-12 θα υλοποιηθούν έως 30/6/ 2012. Οι ημερομηνίες διεξαγωγής του προγράμματος επιμόρφωσης ορίζονται μετά από συνεργασία κάθε ΠΕΚ με την EYE Εκπαιδευτικών Δράσεων και την Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠΔΒΜΘ.
Άρθρο 6
Μετακινήσεις - Ημερήσια Αποζημίωση
- Στους Επιμορφωτές οι οποίοι μετακινούνται από την οργανική τους θέση ή τον τόπο που υπηρετούν, ή τη μόνιμη διαμονή τους (εφόσον πρόκειται για ιδιώτες) εκτός έδρας, για τις ανάγκες του Προγράμματος στην έδρα του Π.Ε.Κ. ή σε άλλες πόλεις της περιοχής ευθύνης του Π.Ε.Κ., καταβάλλονται, πέραν της ωριαίας αποζημίωσης και τα κατά νόμο έξοδα μετακίνησης και διανυκτέρευσης, και ημερήσια αποζημίωση εκτός έδρας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
- Στους Επιμορφούμενους Εκπαιδευτικούς που μετακινούνται εκτός έδρας από την οργανική τους θέση ή τον τόπο που υπηρετούν για τις ανάγκες του Προγράμματος, στην έδρα του Π.Ε.Κ. ή σε άλλες πόλεις της περιοχής ευθύνης του Π.Ε.Κ., καταβάλλονται τα κατά νόμο έξοδα μετακίνησης και διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης εκτός έδρας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Άρθρο 7
Ολοκλήρωση επιμορφωτικού προγράμματος
- Η παρακολούθηση των επιμορφούμενων της πρώτης (Α) και δεύτερης (Β) φάσης θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε εάν δεν υπάρχουν αδικαιολόγητες απουσίες ενώ οι δικαιολογημένες δεν θα δύναται να υπερβαίνουν τις επτά (7) διδακτικές ώρες.
- Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης θα διανεμηθούν ερωτηματολόγια για τους επιμορφούμενους τα οποία αφού συμπληρωθούν θα συλλεχθούν ώστε να πραγματοποιηθεί η αποτίμηση του επιμορφωτικού προγράμματος.
- Οι επιμορφούμενοι που θα ολοκληρώσουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω παρ. 1, θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
- Οι εκπαιδευτικοί για το χρονικό διάστημα που επιμορφώνονται απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα στις σχολικές τους μονάδες ενώ καταβάλλονται κανονικά οι αποδοχές τους.