ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Αριθ. 139654/ΓΔ4/17 «Οργάνωση, λειτουργία, συντονισμός και πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), κριτήρια και διαδικασία στελέχωσης των εν λόγω δομών.» (Β΄2985).

Έχοντας υπόψη:

  1. Τα άρθρα 20, 21 και 38 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159).
  2. Τα άρθρα 5, 7(παρ. 2), 9 και 31 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71), όπως ισχύουν.
  3. Το άρθρο τρίτο, παρ. 1 του ν. 4395/2016 (ΦΕΚ 110 Α΄).
  4. Τις διατάξεις του ν. 2101/1992 (Α΄ 192), με τον οποίο κυρώθηκε η «Διεθνής Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του παιδιού» και ιδίως τα άρθρα 28-30 αυτής.
  5. Το άρθρο 22 της συμβάσεως της Γενεύης του 1951 για το καθεστώς των προσφύγων , που κυρώθηκε με το ν.δ. 3989 της 19/26 Σ/βρίου 1959 (ΦΕΚ Α΄ 201).
  6. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του πρώτου πρόσθετου πρωτοκόλλου και του άρθρου 14 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, που κυρώθηκε με το ν.δ. 53 της 19/20.9.1974 (Α΄ 256).
  7. Το άρθρο 21 παρ.7 και 8 του Ν.4251/2014 (Α'80)
  8. Τις διατάξεις του Ν. 3304/2005 (Α' 16) για την «Εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού» και ιδίως τα άρθρα 6 και 12 αυτού.
  9. Το άρθρο 2, παρ. 6 του ν. 2986/2002 (Α΄ 24) «Οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
  10. Τις διατάξεις του ν. 1566/1985, (Α΄ 167), «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις», όπως ισχύει.
  11. Το άρθρο 2 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118) «θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».
  12. Την παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (Α΄ 83) με θέμα: «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».
  13. Τις διατάξεις του π.δ. 79/2017 (Α΄ 109) «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων».
  14. Το άρθρο 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
  15. Τις διατάξεις του π.δ. 73/2015 (Α΄ 116) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
  16. Τις διατάξεις του π.δ. 123/2016 (Α΄ 208) «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
  17. Τις διατάξεις του π.δ. 125/2016 (Α΄ 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
  18. Την αριθμ. Φ353.1/324/105657/Δ1 (Β΄ 1340/ 2002) υπουργική απόφαση «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων», όπως ισχύει.
  19. Την αριθμ. Υ29/08-10-2015 (Β΄ 2168) απόφαση «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη».
  20. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την αριθμ. 130631/Β1/Φ7/755/ 01-08-2017 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10, παρ. 6 του ν. 4337/2015 (Α΄ 129) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:

Την οργάνωση, τη λειτουργία, τον συντονισμό και το πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (εφεξής ΔΥΕΠ), καθώς και τα κριτήρια και τη διαδικασία στελέχωσης των εν λόγω δομών, ως εξής:

 

Άρθρο 1

Χώροι λειτουργίας ΔΥΕΠ

  1. Για την παροχή εκπαίδευσης στα παιδιά πολιτών τρίτων χωρών λειτουργούν δομές υποδοχής για την εκπαίδευση των προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), οι οποίες ανήκουν στην τυπική εκπαίδευση, ως εξής:

α) Σε σχολικές μονάδες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, εντός των ορίων των οποίων υφίστανται κέντρα φιλοξενίας ή/ και κάθε είδους κατάλυμα που χρησιμοποιείται από το ελληνικό κράτος ή την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ ή άλλους διεθνείς φορείς για τη διαμονή πολιτών τρίτων χωρών (εφεξής «δομές φιλοξενίας»). Οι Δ.Υ.Ε.Π. λειτουργούν σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μία (1) ανά σχολική μονάδα, και ανήκουν διοικητικά σε αυτές τις μονάδες. Κάθε Δ.Υ.Ε.Π. μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερα του ενός τμήματα, αναλόγως του αριθμού των μαθητών.

β) Ειδικά για την εκπαίδευση των παιδιών ηλικίας 4-5 ετών που διαμένουν στα κέντρα φιλοξενίας λειτουργούν ΔΥΕΠ ως Παραρτήματα όμορων νηπιαγωγείων, εντός των κέντρων φιλοξενίας. Για τη λειτουργία των Παραρτημάτων Νηπιαγωγείων ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 5 σχετικά με τον εκπαιδευτικό που ορίζεται ως υπεύθυνος λειτουργίας.

γ) Σε ειδικές περιπτώσεις, για την εκπαίδευση παιδιών ηλικίας 6-12 ετών (Δημοτικό) και 13-15 ετών (Γυμνάσιο), μπορούν να λειτουργούν ΔΥΕΠ ως Παραρτήματα όμορων σχολικών μονάδων εντός των κέντρων φιλοξενίας. Για τη λειτουργία των Παραρτημάτων του παρόντος εδαφίου ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 5.

  1. Η εκπαίδευση που προβλέπεται από την παρούσα υπουργική απόφαση αφορά στο σύνολο των παιδιών πολιτών τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας. Τα παιδιά εγγράφονται, κατά περίπτωση, είτε στις σχολικές μονάδες εντός των οποίων θα λειτουργούν οι ΔΥΕΠ είτε στις σχολικές μονάδες στις οποίες ανήκουν τα παραρτήματα των εδαφίων β και γ της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.
  2. Ο αναγκαίος αριθμός μαθητών για τον οποίο δημιουργείται ένα τμήμα ΔΥΕΠ ορίζεται στους 10 μαθητές με ανώτερο όριο τους 20 μαθητές. Απόκλιση από τον προαναφερόμενο αριθμό μαθητών εγκρίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατόπιν εισήγησης του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ).
  3. Η οργάνωση, η λειτουργία, ο συντονισμός και το πρόγραμμα εκπαίδευσης των ΔΥΕΠ εποπτεύεται από την Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων όπως ορίζεται από το Γενικό Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠΠΕΘ, τις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις αρμόδιες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Άρθρο 2

Ώρες λειτουργίας των ΔΥΕΠ

  1. Οι ΔΥΕΠ, σύμφωνα με το εδάφιο β της παρ.1 του άρθρου 1 ως Παραρτήματα Νηπιαγωγείων, λειτουργούν κατά τις πρωινές ώρες από 8.15 έως 13.00. Με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ), είναι δυνατό να τροποποιείται η ώρα έναρξης και λήξης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου αναλόγως των τοπικών ή άλλων συνθηκών χωρίς να μεταβάλλεται το ωρολόγιο πρόγραμμα.
  2. Οι ΔΥΕΠ, σύμφωνα με το εδάφιο γ της παρ.1 του άρθρου 1, ως Παραρτήματα Δημοτικών και Γυμνασίων, λειτουργούν κατά τις πρωινές ώρες από 8.30 έως 12.30.
  3. Οι ΔΥΕΠ, σύμφωνα με το εδάφιο α της παρ.1 του άρθρου 1, λειτουργούν εντός των σχολικών μονάδων με έναρξη στις 14.00 και λήξη στις 18.00. Με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή ΠΕ και ΔΕ, κατόπιν εισήγησης του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ), δύναται να μεταβάλλεται η ώρα έναρξης και λήξης του ωραρίου χωρίς να μεταβάλλεται η χρονική διάρκεια του.

 

Άρθρο 3

Ωρολόγιο πρόγραμμα

  1. Οι ΔΥΕΠ, που λειτουργούν σύμφωνα με το εδάφιο β της παρ. 1 του άρθρου 1 ως παραρτήματα Νηπιαγωγείων εντός των κέντρων φιλοξενίας, ακολουθούν το ωρολόγιο πρόγραμμα του ενιαίου τύπου ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
  2. Οι ΔΥΕΠ, που λειτουργούν σύμφωνα με το εδάφιο γ της παρ. 1 του άρθρου 1 ως παραρτήματα Δημοτικών και Γυμνασίων εντός των κέντρων φιλοξενίας, ακολουθούν το κάτωθι πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα:

8:30-8:45

15΄

Υποδοχή μαθητών

8:45-9:30

45΄

1η διδακτική περίοδος

9:30-9:45

15΄

Διάλειμμα

9:45-10:30

45΄

2η διδακτική περίοδος

10:30-10:45

15΄

Διάλειμμα

10:45-11:30

45΄

3η διδακτική περίοδος

11:30-11:45

15΄

Διάλειμμα

11:45-12:30

45΄

4η διδακτική περίοδος

  1. Οι ΔΥΕΠ, που λειτουργούν σύμφωνα με το εδάφιο α της παρ.1, του άρθρου 1 εντός των σχολικών μονάδων, ακολουθούν το κάτωθι απογευματινό ωρολόγιο πρόγραμμα:

14:00-14:15

15΄

Υποδοχή μαθητών

14:15-15:00

45΄

1η διδακτική περίοδος

15:00-15:15

15΄

Διάλειμμα

15:15-16:00

45΄

2η διδακτική περίοδος

16:00-16:15

15΄

Διάλειμμα

16:15-17:00

45΄

3η διδακτική περίοδος

17:00-17:15

15΄

Διάλειμμα

17:15-18:00

45΄

4η διδακτική περίοδος

 

Άρθρο 4

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο

  1. Στα Νηπιαγωγεία ακολουθείται το υποχρεωτικό πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
  2. Στα Δημοτικά ο χρόνος ανά διδακτικό αντικείμενο κατανέμεται ως ακολούθως:

Διδακτικό αντικείμενο/Μάθημα

Ώρες ανά εβδομάδα

Ελληνική Γλώσσα

6

Αγγλικά

4

Μαθηματικά

3

Φυσική Αγωγή

3

ΤΠΕ

2

Αισθητική Αγωγή

(Εικαστικά, Μουσική, θεατρική Αγωγή)

2

  1. Στα Γυμνάσια ο χρόνος ανά διδακτικό αντικείμενο κατανέμεται ως ακολούθως:

Διδακτικό αντικείμενο/Μάθημα

Ώρες ανά εβδομάδα

Ελληνική Γλώσσα

6

Αγγλικά

4

Μαθηματικά

4

Φυσική Αγωγή

2

Πληροφορική

2

Πολιτισμός και Δραστηριότητες

2

Άρθρο 5

Λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π.

  1. Η λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π. διέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις των τυπικών νόμων και των κανονιστικών αποφάσεων που διέπουν τη λειτουργία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επιπλέον, για την λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π. εφαρμόζονται οι ακόλουθες παράγραφοι:

  1. Οι οικείοι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πέραν των γενικότερων αρμοδιοτήτων τους, είναι υπεύθυνοι για:

α) Την τοποθέτηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις Δ.Υ.Ε.Π., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα περί τοποθετήσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των τμημάτων στις λειτουργούσες Δ.Υ.Ε.Π.

β) Τη συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους , που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων στις οποίες λειτουργούν οι Δ.Υ.Ε.Π., τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ), τους Προϊστάμενους Εκπαιδευτικών Θεμάτων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν τις Δ.Υ.Ε.Π., τους Διευθυντές ή/και τους Υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων καθώς και τους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων σχολείων, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι συνθήκες και οι όροι για την ομαλή λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π.

γ) Τον ορισμό τριμελούς ομάδας εκ των ανωτέρω, κατόπιν σύμφωνης γνώμης τους, ως υπεύθυνης για την έναρξη και ομαλοποίηση της λειτουργίας εκάστης Δ.Υ.Ε.Π.

δ) Την έκδοση των αποφάσεων ορισμού ενός (1) μόνιμου εκπαιδευτικού, ως υπεύθυνου λειτουργίας, σε εκάστη Δ.Υ.Ε.Π. καθώς και απόσπασης ή διάθεσης εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου ύστερα από σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Το αρμόδιο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο λαμβάνει υπ' όψιν του και συνεκτιμά τα κριτήρια της παρ. 3 του άρθρου 7 της παρούσας.

  1. Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, πέραν των γενικότερων αρμοδιοτήτων τους, είναι υπεύθυνοι για:

α) Τη συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, προς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και των γονέων και κηδεμόνων του σχολείου για τη λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π.

β) Την ενημέρωση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σχετικά με τη δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών του σχολείου στην τριμελή ομάδα υποστήριξης της λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π.

γ) Την ενημέρωση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σχετικά με τη δυνατότητα διάθεσης εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου στην οικεία Δ.Υ.Ε.Π.

δ) Την υλικοτεχνική υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας και των δραστηριοτήτων των Δ.Υ.Ε.Π., σε συνεννόηση με τις αρμόδιες Σχολικές Επιτροπές.

ε) Το συντονισμό των ενεργειών των δημοτικών υπηρεσιών και εν γένει των αρμόδιων οργάνων των Δήμων, ώστε να εξασφαλίζεται η καθαριότητα καθώς και η φύλαξη των σχολικών χώρων.

στ) Την κοστολόγηση των λειτουργικών εξόδων της Δ.Υ.Ε.Π. προκειμένου να την υποβάλλουν, όταν κληθούν, στα αρμόδια όργανα. Προς τούτο ζητούν εισήγηση για τις υλικοτεχνικές ανάγκες από τον υπεύθυνο λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π.

ζ) Την εγγραφή των μαθητών των Δ.Υ.Ε.Π. στις σχολικές μονάδες σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, σε συνεργασία με τον ΣΕΠ και τον υπεύθυνο λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π.

η) Την τήρηση παρουσιολογίου των διδασκόντων εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με τον υπεύθυνο λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π.

θ) Την έγκριση των αδειών των διδασκόντων εκπαιδευτικών στη Δ.Υ.Ε.Π.

ι) Την κοινοποίηση αντιγράφου του πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων που αφορά σε θέματα λειτουργίας των Δ.Υ.Ε.Π.:

  1. στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
  2. στο Σχολικό Σύμβουλο που έχει την παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων στις οποίες λειτουργούν οι Δ.Υ.Ε.Π. και
  3. στο Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων.

ια) Την επισύναψη του αντιγράφου του ανωτέρω Πρακτικού στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας και την ανάρτηση του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας και του πίνακα εφημέριων της ΔΥΕΠ σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.

ιβ) Την υπογραφή κάθε προβλεπόμενης από την κείμενη νομοθεσία πράξης καθώς και κάθε απαραίτητου για τη λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π. εγγράφου.

ιγ) Την ενημέρωση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού της ΔΥΕΠ, όπως αυτός ορίζεται στην παρ.5 του παρόντος άρθρου, για τις ιδιαιτερότητες καθώς και την φύλαξη των σχολικών χώρων.

  1. Η υπεύθυνη τριμελής ομάδα λειτουργίας εκάστης Δ.Υ.Ε.Π. είναι αρμόδια για:

α) Τον καθορισμό των κτιριακών εγκαταστάσεων και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων, που θα χρησιμοποιούνται κατά τη λειτουργία και τις εν γένει δραστηριότητες των Δ.Υ.Ε.Π., σε συνεργασία με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, σε περίπτωση που αυτοί δεν αποτελούν μέλη της τριμελούς ομάδας. Σε κάθε περίπτωση οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων ενημερώνουν τα μέλη της ομάδας για τις ιδιαιτερότητες των σχολικών χώρων και επισημαίνουν τα σημεία που πρέπει να τύχουν ιδιαίτερης προσοχής.

β) Την εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σκοπό την επίλυση και διαχείριση όποιων τυχόν ιδιαίτερων θεμάτων προκύψουν, γεγονός που προϋποθέτει τη φυσική παρουσία μελών της στη Δ.Υ.Ε.Π. κατά τη διάρκεια λειτουργίας της, τουλάχιστον μέχρι τον ορισμό υπεύθυνου εκπαιδευτικού της ΔΥΕΠ.

  1. α) Ένας (1) εκ των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν την Δ.Υ.Ε.Π. απασχολείται σε αυτήν με πλήρες ωράριο, ορίζεται ως υπεύθυνος εκπαιδευτικός και έχει την ευθύνη λειτουργίας της. Ως υπεύθυνος εκπαιδευτικός ορίζεται μόνιμος εκπαιδευτικός εκ των υπηρετούντων στην Δ.Υ.Ε.Π. δυνάμει του άρθρου 7 της παρούσας, κατά προτεραιότητα, κλάδου ΠΕ 70 Δασκάλων ή κλάδου ΠΕ 02 Φιλολόγων, αντιστοίχως ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Σε περίπτωση αδυναμίας ορισμού μόνιμου εκπαιδευτικού ως υπεύθυνου, προσλαμβάνεται στην Δ.Υ.Ε.Π. και ορίζεται ως υπεύθυνος αναπληρωτής εκπαιδευτικός πλήρους ωραρίου, κατά προτεραιότητα κλάδου ΠΕ 70 Δασκάλων ή κλάδου ΠΕ 02 Φιλολόγων, αντιστοίχως ανά βαθμίδα εκπαίδευσης.

Η πρόσληψη ενός (1) αναπληρωτή εκπαιδευτικού, ως υπεύθυνου, διενεργείται σύμφωνα με τη σειρά κατάταξης των εκπαιδευτικών στον οικείο πίνακα αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η τοποθέτηση των προσλαμβανόμενων αναπληρωτών διενεργείται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό δεν χορηγείται επίδομα.

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π., πέραν του προβλεπομένου διδακτικού ωραρίου του αντικειμένου του κλάδου του, ασκεί διδακτικά καθήκοντα καθ'όλη τη διάρκεια λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π., ως εξής:

αα) Παρέχει διδακτικό έργο από κοινού συνεκπαίδευσης/συνδιδασκαλίας με τον κατά περίπτωση διδάσκοντα το μάθημα ή ταυτόχρονης παροχής διδασκαλίας σε υποομάδες μαθητών, προκειμένου να ικανοποιηθούν με τον βέλτιστο τρόπο οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, κατόπιν σχετικής καθοδήγησης από τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης.

ββ) Πέραν της εκπλήρωσης των διδακτικών του καθηκόντων και έως την συμπλήρωση του υποχρεωτικού του ωραρίου προσέρχεται στο σχολείο μία (1) ώρα πριν από την έναρξη λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π, που λογίζεται ως διδακτική ώρα, με σκοπό την οργάνωση και την καλύτερη δυνατή λειτουργία της Δ.Υ.Ε.Π.

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, πέραν των ανωτέρω διδακτικών καθηκόντων του, είναι αρμόδιος για:

  1. Την ενημέρωση του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής «myschool», σε συνεργασία με τον διευθυντή του σχολείου, με τα στοιχεία λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π., όπως η καταχώριση των απουσιών των μαθητών, η ενημέρωση των λειτουργούντων τμημάτων και των αναθέσεων των εκπαιδευτικών κ.α.
  2. Τη συμπλήρωση του Βιβλίου Σχολικής Ζωής της Δ.Υ.Ε.Π.
  3. To ασφαλές κλείσιμο του σχολείου μετά την αποχώρηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  4. Την κατάρτιση και τήρηση του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος (ΕΩΠ) σε συνεργασία με τον ΣΕΠ και τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας.
  5. Την τήρηση των κανόνων εφημερίας.
  6. Την εποπτεία και τον συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών από τις σχολικές μονάδες σε συνεργασία με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς της Δ.Υ.Ε.Π. και τους συνοδούς των μεταφορικών μέσων.
  7. Την οργάνωση εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, αθλητικών εκδηλώσεων και άλλων δραστηριοτήτων σε συνεργασία με το σχολείο που λειτουργεί η Δ.Υ.Ε.Π.
  8. Την κατανομή των μαθητών σε τμήματα σε συνεργασία με τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον ΣΕΠ και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στη Δ.Υ.Ε.Π., λαμβάνοντας υπ' όψιν εκείνα τα δεδομένα (ηλικία, γλώσσα κ.α.) που, κατά περίπτωση, εξυπηρετούν τη συγκρότηση τμημάτων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με στόχο τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

β) Έως τον ορισμό σε κάθε Δ.Υ.Ε.Π. ενός (1) υπεύθυνου εκπαιδευτικού πλήρους ωραρίου, σύμφωνα με τα ανωτέρω, ορίζεται προσωρινά με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ένας (1) υπεύθυνος εκ των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη Δ.Υ.Ε.Π. Η ημερήσια ευθύνη λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π. δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των διδασκόντων εκπαιδευτικών στη ΔΥΕΠ.

γ) Όλοι οι εκπαιδευτικοί των Δ.Υ.Ε.Π., πλην των υπευθύνων λειτουργίας, διδάσκουν σε όμορες Δ.Υ.Ε.Π. έως τη συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου. Εφόσον οι διδακτικές ανάγκες του αντικειμένου του κλάδου τους καλύπτονται στις όμορες Δ.Υ.Ε.Π., συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο σύμφωνα με την υποπερ. αα΄ της περ. α΄ της παρούσας.

  1. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων των σχολικών μονάδων ορίζονται:

α) Ο εκπαιδευτικός που θα φέρει προσωρινά την ευθύνη λειτουργίας της Δ.Υ.Ε.Π, έως τον ορισμό σε κάθε Δ.Υ.Ε.Π. ενός (1) υπεύθυνου εκπαιδευτικού πλήρους ωραρίου.

β) Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί εκ των διδασκόντων εκπαιδευτικών στις Δ.Υ.Ε.Π.

γ) Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

 

Άρθρο 6

Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων

  1. Σε κέντρα ή/και δομές φιλοξενίας προσφύγων ορίζεται ένας Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων (εφεξής ΣΕΠ). Σε κέντρα ή/και δομές φιλοξενίας με μεγάλο αριθμό προσφύγων δύναται να οριστούν περισσότεροι του ενός ΣΕΠ. Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διαμονής των προσφύγων, στον ΣΕΠ δύναται να ανατίθεται και η εποπτεία δομών πλησίον του κέντρου φιλοξενίας στο οποίο έχει τοποθετηθεί ή πλησίον των ΔΥΕΠ εντός των ορίων των οποίων υφίστανται κέντρα ή/και δομές φιλοξενίας.
  2. Σε θέσεις ΣΕΠ αποσπώνται μόνιμοι εκπαιδευτικοί κατόπιν αίτησής τους.

Οι αποσπάσεις των ΣΕΠ πραγματοποιούνται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και έχουν εφαρμογή τα προβλεπόμενα περί αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε αυτές. Οι ΣΕΠ αποσπώνται, κατόπιν αίτησης τους, για ένα σχολικό έτος, σε Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τοποθετούνται σε κέντρο ή/και δομή φιλοξενίας της ίδιας ΠΔΕ. Ο χρόνος απόσπασης των ΣΕΠ προσμετράται ως χρόνος διοικητικής και εκπαιδευτικής υπηρεσίας.

Σε περίπτωση προσωρινής ή οριστικής διακοπής λειτουργίας ενός κέντρου ή/και της δομής φιλοξενίας, οι ΣΕΠ δύνανται να διατίθενται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να προσφέρουν διοικητικό ή/ και διδακτικό έργο.

Οι ΣΕΠ υπάγονται στη διοικητική και πειθαρχική δικαιοδοσία του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και υποβάλλουν σε αυτόν τις προβλεπόμενες στην παρ. 4 εισηγήσεις τους ή αναφορές, κοινοποιώντας τες στους οικείους Διευθυντές Εκπαίδευσης και στην Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους συνεργάζονται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Προϊσταμένους Τμημάτων Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, τους Σχολικούς Συμβούλους, τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων καθώς και με τους υφιστάμενους στα κέντρα ή/και δομές φιλοξενίας εκπροσώπους άλλων Υπουργείων, φορέων και διεθνών οργανισμών.

Οι ΣΕΠ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο κέντρο ή/ και τη δομή φιλοξενίας, καθημερινώς για οκτώ (8) ώρες σε κατάλληλα διαμορφωμένο και εξοπλισμένο χώρο. Ο ΣΕΠ δύναται να διατηρεί γραφείο εντός της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή σε κάποια ΔΥΕΠ, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση από το κέντρο ή/και τις δομές φιλοξενίας της αρμοδιότητάς του.

Στα κέντρα ή/ και τις δομές φιλοξενίας, όπου έχει ορισθεί, ο ΣΕΠ απασχολείται καθημερινώς επί οκτώ (8) ώρες, ακολουθώντας ένα ευέλικτο ωράριο, ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες, ύστερα από σχετική ενημέρωση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και της Ομάδας Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων.

Στα κέντρα ή/και τις δομές φιλοξενίας που έχουν ορισθεί περισσότεροι του ενός ΣΕΠ, το ωράριο τους διαμορφώνεται ως εξής: Ο πρώτος απασχολείται από τις 08.00 έως τις 16.00 και ο δεύτερος από τις 11.00 έως και τις 19.00. Σε περίπτωση που προκύψουν ιδιαίτερες συνθήκες δύνανται, ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες, να ακολουθούν ένα ευέλικτο ωράριο, ύστερα από σχετική ενημέρωση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και της Ομάδας Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων.

  1. Οι ΣΕΠ, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, επιμορφώνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την Ειδική Επιστημονική Επιτροπή που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και υποστηρίζονται από την Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. καθώς και από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  2. Οι ΣΕΠ εισηγούνται μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία των ΔΥΕΠ και ειδικότερα μεριμνούν για θέματα που αφορούν:

α) στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στις ΔΥΕΠ,

β) στην ενημέρωση των εγκατεστημένων στο κέντρο ή /και τη δομή φιλοξενίας, στο οποίο έχουν οριστεί, για την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης ως βασικού μέσου κοινωνικής ένταξης,

γ) στην κατάρτιση καταστάσεων με τα στοιχεία των παιδιών που θα φοιτήσουν στις Δ.Υ.Ε.Π., την προσκόμιση τους στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων για την εγγραφή τους σ' αυτές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις καθώς και την επικαιροποίηση της καταγραφής των μαθητών που φοιτούν στις ΔΥΕΠ,

δ) στην παρακολούθηση και τον συντονισμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που παρέχονται εντός των κέντρων ή/και των δομών φιλοξενίας από μη κρατικούς φορείς, ελληνικούς ή μη, καθώς και στην τήρηση ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων των εκπαιδευτικών δράσεων,

ε) στην καταγραφή των υπηρεσιακών ή άλλων αναγκών, σχετικών με την εύρυθμη λειτουργία των ΔΥΕΠ. Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητες οι τακτικές επισκέψεις στις ΔΥΕΠ αρμοδιότητάς τους,

στ) στην κατανομή των παιδιών σε ομάδες για την μεταφορά τους στις Δ.Υ.Ε.Π. και εν γένει την εποπτεία και το συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών τόσο κατά την αποχώρηση των μαθητών από τα κέντρα φιλοξενίας ή/και τις δομές φιλοξενίας όσο και κατά την υποδοχή τους σε αυτά,

ζ) στο συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών για την τυχόν έναρξη λειτουργίας και εν γένει την ομαλή λειτουργία των προβλεπόμενων στα εδάφια της παρ.1, του άρθρου 1, Παραρτημάτων σχολικών μονάδων, σε συνεργασία με τους οικείους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων που ανήκουν τα Παραρτήματα, τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους και τους υφιστάμενους στα κέντρα ή/και τις δομές φιλοξενίας εκπροσώπους άλλων Υπουργείων, φορέων και διεθνών οργανισμών,

η) στη συμπλήρωση και επικαιροποίηση, ανά δεκαπέντε (15) ημέρες, της ηλεκτρονικής φόρμας που είναι προσβάσιμη μέσω του ιστοχώρου του ΙΕΠ και αφορά στην καταχώριση στοιχείων σχετικών με τις αρμοδιότητές τους,

θ) στην ενημέρωση των γονέων και στη διαμεσολάβηση για την επίλυση θεμάτων σχετικών με τη φοίτηση των μαθητών μετά από συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των Δ.Υ.Ε.Π.,

ι) Στο τέλος του σχολικού έτους, οι ΣΕΠ συντάσσουν έκθεση πεπραγμένων την οποία υποβάλλουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον οποίο υπάγονται, στους Σχολικούς Συμβούλους, που είναι υπεύθυνοι για την παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολείων που ανήκουν οι ΔΥΕΠ, με κοινοποίηση στην Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ και στο ΙΕΠ.

  1. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ εφόσον έχουν ένα τουλάχιστον από τα κάτωθι προσόντα με την ακόλουθη ιεράρχηση:

α) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού και άλλες αντισταθμιστικές δομές,

β) προϋπηρεσία σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας,

γ) μεταπτυχιακές σπουδές (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,

δ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.

  1. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με ένα τουλάχιστον από τα προσόντα της παραγράφου 5, επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετά από αίτησή τους.
  2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μπορεί να απαλλάσσονται των καθηκόντων τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων, στις περιπτώσεις:

α) σοβαρών προσωπικών ή οικογενειακών λόγων, ή λόγων υγείας ύστερα από αίτηση τους,

β) σοβαρών λόγων αναγομένων στην άσκηση των καθηκόντων τους.

 

Άρθρο 7

Στελέχωση των ΔΥΕΠ από μόνιμους εκπαιδευτικούς

  1. Για τη στελέχωση των ΔΥΕΠ μπορούν να διατίθενται εξολοκλήρου μόνιμοι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση των οικείων ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ ή να διατίθενται για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου ή να αποσπώνται εκπαιδευτικοί, στη σχολική μονάδα εντός της οποίας λειτουργεί η Δ.Υ.Ε.Π. ή ανήκει το Παράρτημα το οποίο ιδρύθηκε εντός του Κέντρου Φιλοξενίας. Η διάθεση ή η απόσπαση γίνεται για ένα διδακτικό έτος και προτάσσονται οι εκπαιδευτικοί της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που υποβάλλουν δηλώσεις προτίμησης. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις για τις διαθέσεις και τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών.
  2. Εκπαιδευτικοί που δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο μπορούν να απασχολούνται, μέχρι και της συμπλήρωσης του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου και στις ΔΥΕΠ των εδαφίων α΄, β΄, γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 1. Η διαδικασία συμπλήρωσης ωραρίου γίνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  3. Η διάθεση ή η απόσπαση ή η συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών στις ΔΥΕΠ γίνεται με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, αφού συνεκτιμηθούν τα κάτωθι προσόντα:

α) διετής εκπαιδευτική προϋπηρεσία,

β) μεταπτυχιακές σπουδές (μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών/διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ή στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας,

γ) επιμόρφωση από δημόσιο φορέα σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ή στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας,

δ) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό και άλλες αντισταθμιστικές δομές,

ε) πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, με προτεραιότητα στις μητρικές γλώσσες των προσφυγικών πληθυσμών,

στ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου,

  1. Ο χρόνος υπηρεσίας στις ΔΥΕΠ προσμετράται ως χρόνος διδακτικής προϋπηρεσίας.

 

Άρθρο 8

Στελέχωση των ΔΥΕΠ από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

  1. Οι ΔΥΕΠ μπορούν να στελεχώνονται και από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι προσλαμβάνονται και απασχολούνται σύμφωνα με τη διαδικασία και το ωράριο (πλήρες ή μειωμένο) που προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία. Επιπλέον, μπορεί να στελεχώνονται και από ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι προσλαμβάνονται και απασχολούνται, σύμφωνα με τη διαδικασία και τους όρους, που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία.
  2. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται σε ΔΥΕΠ δύνανται να διατίθενται, βάσει των εκάστοτε αναγκών της υπηρεσίας, από τη ΔΥΕΠ που αρχικώς τοποθετήθηκαν σε άλλη ΔΥΕΠ:

α) αρμοδιότητας του ίδιου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ με απόφαση των οικείων Διευθυντών Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου,

β) αρμοδιότητας άλλου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του Ανώτερου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

Ειδικότερα, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της συνέχισης των Δράσεων:

α) 6.10.1.1.01.01, β) 8.10.1.1.01.01, γ) 9.10.1.1.01.01 - Ένταξη Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων (ΕΚΟ) συμπληρώνουν το, κατά την παράγραφο 1 του παρόντος, ωράριο τους σε Τάξεις Υποδοχής - ΖΕΠ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

  1. Ο χρόνος υπηρεσίας στις ΔΥΕΠ προσμετράται ως χρόνος διδακτικής προϋπηρεσίας.
  2. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς και οι προσλήψεις ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και ειδικού βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ), γίνονται με τη χρήση των ενιαίων υφιστάμενων πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ όλων των κλάδων του ΥΠΠΕΟ, καθώς και τη χρήση των αντίστοιχων υφιστάμενων πινάκων ΕΕΠ και ΕΒΠ.

 

Άρθρο 9

Ειδικότερα καθήκοντα εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε ΔΥΕΠ

  1. Οι εκπαιδευτικοί που θα στελεχώσουν τις ΔΥΕΠ, εκτός από τα καθήκοντά τους που ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις, οφείλουν επιπρόσθετα:

α) να μεριμνούν για την ομαλή ένταξη των μαθητών που φοιτούν στις ΔΥΕΠ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τη δημιουργική αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους μαθητές,

β) να επιδεικνύουν παιδαγωγική ευελιξία στη διδασκαλία λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών που φοιτούν στις ΔΥΕΠ,

γ) να προτείνουν και να υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις στους χώρους φιλοξενίας των προσφύγων και στις πλησιέστερες σχολικές μονάδες.

  1. Οι εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν τις ΔΥΕΠ κατά τη διάρκεια της θητείας τους επιμορφώνονται και υποστηρίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους σε συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων.

 

Άρθρο 10

Εποπτεία και παιδαγωγική καθοδήγηση των ΔΥΕΠ - Σχολικοί Σύμβουλοι

  1. Ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης των σχολικών μονάδων στις οποίες λειτουργούν Δ.Υ.Ε.Π., είναι υπεύθυνος για:

α) Την έγκριση του ωρολογίου προγράμματος των Δ.Υ.Ε.Π. των σχολικών μονάδων ευθύνης του.

β) Την απόφαση για την δημιουργία υποομάδων μαθητών ύστερα από πρόταση του συλλόγου διδασκόντων ή για την από κοινού συνεκπαίδευση/συνδιδασκαλία, σύμφωνα με την υποπερ. αα΄ της περ. α΄ και την περ. δ΄ της παρ. 5 του άρθρου 5 της παρούσας, προκειμένου να ικανοποιηθούν με τον βέλτιστο τρόπο οι εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού.

γ) Την καταχώριση στοιχείων σχετικών με τις αρμοδιότητες τους και την επικαιροποίησή τους σε ηλεκτρονική φόρμα του ιστοχώρου του ΙΕΠ.

  1. Οι αρμόδιοι Σχολικοί Σύμβουλοι σε συνεργασία με το ΙΕΠ και τους ΣΕΠ της περιοχής ευθύνης τους:

α) είναι υπεύθυνοι για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, οργανώνοντας επιμορφωτικά σεμινάρια, τα οποία οφείλουν να παρακολουθούν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στις ΔΥΕΠ,

β) αποδελτιώνουν και κωδικοποιούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην εκπαιδευτική πράξη, καταθέτουν προτάσεις και συντάσσουν σχετική έκθεση που υποβάλλουν στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ και στο ΙΕΠ.

  1. Στο τέλος του διδακτικού έτους, με ευθύνη των Σχολικών Συμβούλων και των ΣΕΠ, οργανώνονται συναντήσεις για τον απολογισμό και την αξιολόγηση της λειτουργίας των ΔΥΕΠ και τη διατύπωση σχετικών προτάσεων. Οι απολογιστικές εκθέσεις υποβάλλονται στην Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ και κοινοποιούνται στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

 

Άρθρο 11

  1. Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από την παρούσα απόφαση εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις των τυπικών νόμων και των κανονιστικών αποφάσεων που διέπουν τη λειτουργία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  2. Από τη δημοσίευση της απόφασης αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καταργείται η αριθμ. 180647/ ΓΔ4/31-10-2016 (ΦΕΚ 3502Β΄) κοινή υπουργική απόφαση.