ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Αριθ. οικ.49625/7760 της 12.09.2014 «Εποπτεία και εξασφάλιση ποιότητας δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς» (Β΄2428).

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του ν.2696/1999 (Α΄57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως ισχύει.
β) του άρθρου 16 παρ. 4 του ν.2592/1998 (Α΄ 57) «Αναπροσαρμογή συντάξεων πολιτικών συνταξιούχων του Δημοσίου, ρύθμιση συνταξιοδοτικών θεμάτων και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 10 του ν.2898/2001 (Α΄71).
γ) της παραγράφου 4 του Παραρτήματος IV του π.δ.51/2012 (Α΄ 101) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 2006, όπως τροποποιήθηκε με τις Οδηγίες 2008/65/ΕΚ της Επιτροπής της 27ης Ιουνίου 2008, 2009/113/ΕΚ της Επιτροπής της 25ης Αυγούστου 2009 και 2011/94/ΕΕ της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2011», όπως ισχύει.
δ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄98).
ε) του άρθρου 2, του ν.3897/2010 (Α΄208) «Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Ο. και άλλες διατάξεις».
στ) του άρθρου 1 του π.δ. 85/2012 (Α΄ 141) «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών», όπως ισχύει.
ζ) του π.δ. 119/2013 (Α΄ 153) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
η) της υπ’ αριθμ. 329/3-7-2013 (Β΄ 1655) Απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλου», όπως ισχύει.
2. Το υπ’ αριθμ. πρωτ. Γ/ΕΞ/3784-1/11-7-2014 έγγραφο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
3. Την ανάγκη καθορισμού των αναγκαίων λεπτομερειών για την ανάπτυξη συστήματος εποπτείας και καταγραφής αποτελεσμάτων των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς καθώς και εξασφάλισης της ποιότητας, αποδοτικότητας και διαφάνειας όλων των παραγόντων που συμμετέχουν στις δοκιμασίες αυτές.
4.  Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Εποπτεία αποτελεσμάτων δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς
1. Αρμόδια Υπηρεσία για την εποπτεία και την εξασφάλιση ποιότητας των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς, καθώς και την επεξεργασία των Αναφορών που αναφέρονται στο Άρθρο 5, είναι η Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας.
2. Προς το σκοπό αυτό, η Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας, εξάγει ενδείξεις για την ποιότητα των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς που διεξάγονται, για όλους τους παράγοντες που συμμετέχουν (Σχολές Οδηγών, Εκπαιδευτές και Εξεταστές), συντάσσοντας Ετήσια Συγκεντρωτική Αναφορά ή/ και Έκτακτες Αναφορές εστιασμένες σε συγκεκριμένα στοιχεία.
3. Η Ετήσια Συγκεντρωτική Αναφορά της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας περιλαμβάνει:
• Συγκεντρωτικούς πίνακες.
• Αξιολόγηση - Συμπεράσματα.
4. Η Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας από τις Αναφορές και τις ενδείξεις που εξάγονται από την επεξεργασία και στατιστική ανάλυση των δεδομένων, προγραμματίζει τα επιμορφωτικά σεμινάρια για τους Εξεταστές, ενημερώνει τις αρμόδιες Διευθύνσεις και Τμήματα Μεταφορών και Επικοινωνιών για τα προβλήματα που παρουσιάζονται και μέσω των παραπάνω Υπηρεσιών, τις Σχολές Οδηγών και τους Εκπαιδευτές.
5. Στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου (ΣΕΕΥΜΕ), κοινοποιούνται οι Αναφορές και οι ενδείξεις που εξάγονται από την επεξεργασία των δεδομένων, για τη διενέργεια των ελέγχων σε όλους τους παράγοντες που συμμετέχουν στις δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς (Σχολές Οδηγών, Εκπαιδευτές και Εξεταστές) που παρουσιάζουν σταθερή απόκλιση από τους μέσους όρους, στα πλαίσια της εποπτείας σύμφωνα με την παράγραφο 4 του Παραρτήματος IV του π.δ.51/2012 (Α΄ 101).

Άρθρο 2
Σύστημα εποπτείας και εξασφάλισης ποιότητας δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς
Για την εποπτεία και την περιοδική επανεξέταση των αποτελεσμάτων των δοκιμασιών που έχουν διεξαχθεί, όπως και για την εξασφάλιση της ποιότητας, αποδοτικότητας και διαφάνειας όλων των παραγόντων που συμμετέχουν στις δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς, δημιουργείται στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μηχανογραφικό Σύστημα Καταγραφής Αποτελεσμάτων των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς (ΜΗΣΚΑ).

Άρθρο 3
Τρόπος καταχώρησης και διαχείρισης δεδομένων
1. Για τη διαχείριση, λειτουργία και χρήση του ΜΗΣΚΑ, δημιουργούνται οι ακόλουθοι κωδικοί:
•  Κωδικός διαχειριστή συστήματος με δικαίωμα διαχείρισης και παρακολούθησης μεταβολών εξεταστών - εκπαιδευτών - σχολών οδηγών. Ο κωδικός αυτός χορηγείται σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους οι οποίοι μετέχουν στο βοηθητικό έργο εξέτασης υποψηφίων οδηγών της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας.
• Κωδικοί πρόσβασης υπαλλήλων που διενεργούν τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων και εξάγουν τις Αναφορές και τα στατιστικά συμπεράσματα. Οι κωδικοί αυτοί χορηγούνται σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους που μετέχουν στο βοηθητικό έργο εξέτασης υποψηφίων οδηγών του Υπουργείου.
• Κωδικός απλού χρήστη με δικαίωμα καταχώρησης των δεδομένων από το Πρακτικό Δοκιμασίας Προσόντων και Συμπεριφοράς στο ΜΗΣΚΑ. Ο κωδικός αυτός χορηγείται στους εξεταστές υποψηφίων οδηγών.
• Κωδικοί απλού χρήστη για πρόσβαση των Επιθεωρητών Ελεγκτών Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου (ΣΕΕΥΜΕ) μόνο για ανάγνωση των Αναφορών.
 «2. Δικαίωμα καταχώρησης στοιχείων στο ΜΗΣΚΑ έχουν οι υπάλληλοι εξεταστές που συμμετέχουν στις δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς. Οι υπάλληλοιεξεταστές οφείλουν την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά τη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς να καταχωρούν στο ΜΗΣΚΑ, με υπευθυνότητα και φερεγγυότητα, τα στοιχεία από το Πρακτικό δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς τα οποία έχουν συμπληρώσει κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας.»
Η παρ. 2 του άρθρου 3 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 της αριθ. Α3/1517/264/20 (Β΄615).
3. Τα καταχωρισμένα στοιχεία διατηρούνται στο ΜΗΣ-ΚΑ, για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών από την ημερομηνία αρχικής καταχώρισης τους και διαγράφονται μετά την πάροδο του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.
4. Τα πρόσωπα των οποίων τα προσωπικά δεδομένα τυγχάνουν επεξεργασίας από το ΜΗΣΚΑ (εξεταστές, εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, Σχολές Οδηγών και υποψήφιοι οδηγοί) έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα τους που είναι καταχωρισμένα στο σύστημα, καθώς και δικαίωμα αντίρρησης για την επεξεργασία των δεδομένων αυτών, σύμφωνα με τις διατάξεις αντίστοιχα των άρθρων 12 και 13 του ν.2472/1997.


Άρθρο 4
Πεδίο Εφαρμογής και Διαδικασία καταχώρησης στοιχείων
1.  Η Βάση Δεδομένων του ΜΗΣΚΑ, περιλαμβάνει ενδεικτικά τους ακόλουθους Παραμετρικούς Πίνακες:
• Πίνακα των Περιφερειών της Χώρας
• Πίνακα των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας
• Πίνακα των Διευθύνσεων και Τμημάτων Μεταφορών και Επικοινωνιών της Χώρας
• Πίνακα με κωδικούς των Επιτροπών εξέτασης υποψηφίων οδηγών ανά Περιφέρεια και Περιφερειακή Ενότητα
• Πίνακα των Σχολών Οδηγών της Χώρας
•  Πίνακα των Εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών της Χώρας
• Πίνακα των Εξεταστών υποψηφίων οδηγών της Χώρας
• Πίνακα οχημάτων ανά κατηγορία οχήματος
• Πίνακα μνημονίων πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών
Πίνακα σημείων απόρριψης ανά μνημόνιο και ανά κατηγορία οχήματος
•  Πίνακα με κατηγορίες ηλικιών (16-20, 21-24, 25-39, >40 ετών)
• Πίνακα χρηστών
• Πίνακα καταγραφής ενεργειών χρηστών
2. Από κάθε Πρακτικό Δοκιμασίας Προσόντων και Συμπεριφοράς, ο Β΄ Εξεταστής της κάθε Επιτροπής καταχωρεί στο ΜΗΣΚΑ, κατ’ελάχιστον, τα ακόλουθα δεδομένα για κάθε ένα υποψήφιο οδηγό:
• Αριθμό πρωτοκόλλου ΔΕΕ
• Ημερομηνία Εξέτασης
• Περιφέρεια
• Περιφερειακή Ενότητα
• Κωδικό αριθμό Επιτροπής Εξέτασης
• Κατηγορία Οχήματος (Δίκυκλα, IX, Λεωφορεία και Φορτηγά, Φορτηγά/ Λεωφορεία με ΠΕΙ, μόνο ΠΕΙ)
• Φύλλο υποψηφίου
• Έτος γέννησης υποψηφίου
• Μνημόνιο (δίκυκλα, ΙΧ-λεωφορεία-φορτηγά, ΠΕΙ, μόνο ΠΕΙ)
• Σημείο Απόρριψης υποψηφίου
• Σφάλματα υποψηφίου (επιτυχόντα ή αποτυχόντα)
• Αριθμό θεωρητικών εξετάσεων
• Αριθμό πρακτικών δοκιμασιών
• Αποτέλεσμα εξέτασης υποψηφίου
• Κωδικό αριθμό Α΄ Εξεταστή
• Κωδικό αριθμό Β΄ Εξεταστή
• Κωδικό αριθμό Διεύθυνσης ή Τμήματος Μεταφορών και Επικοινωνιών (Υπηρεσία)
• Κωδικό αριθμό παριστάμενου Εκπαιδευτή
• Κωδικό αριθμό παριστάμενης Σχολής Οδηγών
«Προς το σκοπό της εύρυθμης λειτουργίας του Μηχανογραφικού Συστήματος Καταγραφής Αποτελεσμάτων των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς (ΜΗΣΚΑ), οι προαναφερόμενες καταχωρήσεις γίνονται σε περίπτωση αδυναμίας καταχώρησης των δεδομένων από τον Β΄ Εξεταστή από τον Α΄ Εξεταστή.» .
Το ανωτέρω εδάφιο προστέθηκε με την αριθ. 76567/11971/15 (Β΄81).
Άρθρο 5
Εξαγωγή στατιστικών στοιχείων
1. Από τα καταχωρημένα δεδομένα στο ΜΗΣΚΑ, εξάγονται, ενδεικτικά, σε μηνιαία, τριμηνιαία και ετήσια βάση, οι ακόλουθες Αναφορές:
α. Χωρικές (Πανελλαδικές/ Ανά Περιφέρεια/ Ανά Διεύθυνση ή Τμήμα Μεταφορών και Επικοινωνιών).
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό δηλωθέντων υποψηφίων (προσήλθαν/ δεν προσήλθαν, εξετάστηκαν/ δεν εξετάστηκαν).
•  Συνολικός αριθμός εξεταζόμενων υποψηφίων, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, αποτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας και αποτυχίας.
•  Συνολικός αριθμός εξεταζόμενων υποψηφίων, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας ανά κατηγορία οχήματος, ανά φύλλο και ανά κατηγορία ηλικιών εξεταζόμενων υποψηφίων.
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό σημείων απόρριψης αποτυχόντων υποψηφίων επί του συνόλου των αποτυχόντων υποψηφίων ανά συνδυασμό σημείων απόρριψης και ανά κατηγορία οχήματος.
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό σφαλμάτων εξεταζόμενων υποψηφίων ανά κατηγορία οχήματος και ανά κωδικό σφάλματος Γ.
•  Συνολικός αριθμός συμμετοχών στις θεωρητικές εξετάσεις στο σύνολο των εξεταζομένων υποψηφίων και αντίστοιχο ποσοστό.
• Συνολικός αριθμός συμμετοχών στις πρακτικές δοκιμασίες στο σύνολο των εξεταζομένων υποψηφίων και αντίστοιχο ποσοστό.
• Μέσος όρος και τυπική απόκλιση των ποσοστών των επιτυχόντων εξεταζομένων υποψηφίων.
β. Εξεταστών (ένας πίνακας ανά κωδικό Εξεταστή)
• Συνολικός αριθμός συμμετοχών.
•  Συνολικός αριθμός εξεταζόμενων υποψηφίων, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, αποτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας και αποτυχίας.
•  Συνολικός αριθμός εξεταζόμενων υποψηφίων, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας ανά Επιτροπή Εξέτασης και ανά κατηγορία οχήματος, ανά φύλλο και κατηγορία ηλικιών εξεταζομένων υποψηφίων οδηγών.
• Αριθμός συχνότητας εμφάνισης του ίδιου ζευγαριού Εξεταστών και αντίστοιχο ποσοστό επιτυχίας εξεταζομένων υποψηφίων και ανά ζευγάρι Εξεταστών και ανά Διεύθυνση ή Τμήμα Μεταφορών και Επικοινωνιών.
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό σημείων απόρριψης αποτυχόντων υποψηφίων επί του συνόλου των αποτυχόντων υποψηφίων και ανά συνδυασμό σημείων απόρριψης και ανά κατηγορία οχήματος.
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό σφαλμάτων εξεταζόμενων υποψηφίων ανά κατηγορία οχήματος και ανά κωδικό σφάλματος Γ.
• Μέσος όρος και τυπική απόκλιση των ποσοστών των επιτυχόντων εξεταζομένων υποψηφίων ανά κατηγορία Εξεταστή των Διευθύνσεων ή Τμημάτων Μεταφορών και Επικοινωνιών.
•  Συνολικός πίνακας εξεταστών ταξινομημένων ανά κατηγορία Εξεταστή και ανά ποσοστό επιτυχίας και σύγκριση με πανελλαδικό μέσο όρο με τυπικές αποκλίσεις ή/ και με προκαθορισμένη τιμή, όπως αυτή προκύψει αργότερα από τα στοιχεία.
γ. Σχολών Οδηγών (ένας πίνακας ανά κωδικό Σχολής Οδηγών)
•  Συνολικός αριθμός εξεταζόμενων υποψηφίων, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, αποτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας και αποτυχίας ανά κωδικό Εξεταστή.
• Συνολικός αριθμός εξεταζόμενων υποψηφίων, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, αποτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας και αποτυχίας ανά κατηγορία οχήματος και ανά φύλλο και κατηγορία ηλικιών εξεταζόμενων υποψηφίων.
• Αριθμός συχνότητας εμφάνισης του ίδιου ζευγαριού Εξεταστή Α με Σχολή Οδηγών και αντίστοιχο ποσοστό επιτυχίας εξεταζομένων υποψηφίων ανά Διεύθυνση ή Τμήμα Μεταφορών και Επικοινωνιών.
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό σημείων απόρριψης αποτυχόντων υποψηφίων επί του συνόλου των αποτυχόντων υποψηφίων ανά συνδυασμό σημείων απόρριψης και ανά κατηγορία οχήματος.
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό σφαλμάτων εξεταζόμενων υποψηφίων και ανά κατηγορία οχήματος και ανά κωδικό σφάλματος Γ.
•  Συνολικός πίνακας Σχολών Οδηγών ταξινομημένων ανά ποσοστά επιτυχίας και σύγκριση με πανελλαδικό μέσο όρο, με τυπικές αποκλίσεις ή/ και με προκαθορισμένη τιμή, όπως αυτή προκύψει αργότερα από τα στοιχεία.
•  Συνολικός αριθμός συμμετοχών στις θεωρητικές εξετάσεις στο σύνολο των εξεταζομένων υποψηφίων και αντίστοιχο ποσοστό.
• Συνολικός αριθμός συμμετοχών στις πρακτικές δοκιμασίες στο σύνολο των εξεταζομένων υποψηφίων και αντίστοιχο ποσοστό.
δ. Εκπαιδευτών (ένας πίνακας ανά κωδικό Εκπαιδευτή)
• Συνολικός αριθμός υποψηφίων, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, αποτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας και αποτυχίας ανά κωδικό Εκπαιδευτή.
• Συνολικός αριθμός υποψηφίων, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, αποτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας και αποτυχίας ανά κατηγορία οχήματος και ανά φύλλο και κατηγορία ηλικιών εξεταζόμενων υποψηφίων.
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό σημείων απόρριψης αποτυχόντων υποψηφίων επί του συνόλου των αποτυχόντων υποψηφίων ανά συνδυασμό σημείων απόρριψης και ανά κατηγορία οχήματος.
• Συνολικός αριθμός και ποσοστό σφαλμάτων εξεταζόμενων υποψηφίων ανά κατηγορία οχήματος και ανά κωδικό σφάλματος Γ.
• Συνολικός πίνακας Εκπαιδευτών ταξινομημένων ανά ποσοστά επιτυχίας και σύγκριση με πανελλαδικό μέσο όρο, με τυπικές αποκλίσεις ή/ και με προκαθορισμένη τιμή, όπως αυτή προκύψει αργότερα από τα στοιχεία.
2. Για τα καταγεγραμμένα στοιχεία και από τις παραπάνω Αναφορές πραγματοποιείται ενδεικτικά με τη χρήση στατιστικών πακέτων/ εργαλείων, η παρακάτω ποσοτική/ στατιστική ανάλυση:
• Γραφική παρουσίαση (οπτικοποίηση) των δεδομένων ορισμένων Αναφορών (π.χ. ποσοστών επιτυχίας και σύγκριση με πανελλαδικό μέσο όρο ή σύγκριση με τυπικές αποκλίσεις ή με προκαθορισμένη τιμή).
•  Σύγκριση των ποσοστών των επιτυχόντων εξεταζομένων υποψηφίων του εκάστοτε Εξεταστή Α με τους Εξεταστές Β και του εκάστοτε Εξεταστή Β με τους Εξεταστές Α με πανελλαδικό μέσο όρο ή σύγκριση με τυπικές αποκλίσεις ή/ και με προκαθορισμένη τιμή, καθώς και ανάλυση των καταγεγραμμένων στοιχείων βάσει ποιοτικών στατιστικών μεθόδων.

Άρθρο 6
Κυρώσεις
1.  «Σε περίπτωση που εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι που φέρουν κωδικούς πρόσβασης, δεν καταχωρούν στο ΜΗΣΚΑ όλα τα στοιχεία από το Πρακτικό Δοκιμασίας Προσόντων και Συμπεριφοράς ή αδικαιολογήτως τα καταχωρούν πέραν του χρονικού διαστήματος της παρ. 2 του άρθρου 3 της παρούσας απόφασης, απομακρύνονται υποχρεωτικά από το έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς με την έκδοση απόφασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3, την πρώτη φορά για ένα (1) μήνα.» Εφόσον για εξουσιοδοτημένο υπάλληλο διαπιστώνεται υποτροπή, εντός έτους, από την έκδοση της σχετικής απόφασης επιβολής ποινής απομάκρυνσης από το έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς για πρώτη φορά, τότε η ποινή καθορίζεται σε δύο (2) μήνες για τη δεύτερη φορά και σε τρεις (3) μήνες για κάθε επόμενη φορά.
Το εδάφιο α΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 αντικαταστάθηκε με την αριθ. Α3/10901/1420/20 (Β΄1923).
2.  Σε περίπτωση που εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι, που φέρουν κωδικούς πρόσβασης, δεν καταχωρούν στο ΜΗΣΚΑ ορθά όλα τα στοιχεία από το Πρακτικό Δοκιμασίας Προσόντων και Συμπεριφοράς, απομακρύνονται υποχρεωτικά από το έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς με την έκδοση απόφασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 3, την πρώτη φορά για πέντε (5) ημέρες. Εφόσον για εξουσιοδοτημένο υπάλληλο διαπιστώνεται υποτροπή, εντός έτους, από την έκδοση της σχετικής απόφασης επιβολής ποινής απομάκρυνσης από το έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς για πρώτη φορά, τότε η ποινή καθορίζεται σε είκοσι (20) ημέρες για τη δεύτερη φορά και σε ένα (1) μήνα για κάθε επόμενη φορά.
3.  Οι παραπάνω ποινές επιβάλλονται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, ύστερα από πρόταση του Προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, στον οποίο παράλληλα κοινοποιείται Έκθεση Διαπίστωσης της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας του Υπουργείου. Για τους υπαλλήλους - εξεταστές που υπηρετούν στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων την αρμοδιότητα της παρούσας, έχει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, ύστερα από πρόταση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας του Υπουργείου.
4. Η Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας δύναται να ζητά από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών αντίγραφα Πρακτικών Δοκιμασίας Προσόντων και Συμπεριφοράς για δειγματοληπτικό έλεγχο. Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται από τους υπαλλήλους του Υπουργείου που μετέχουν στο βοηθητικό έργο εξέτασης υποψηφίων οδηγών.
Άρθρο 7
Ισχύς
Η ισχύς των διατάξεων της παρούσας αρχίζει από την 1η Νοεμβρίου 2014, πλην των αναφερόμενων στο άρθρο 5, η ισχύς των οποίων ξεκινά έξι (6) μήνες μετά, από την ως άνω ημερομηνία.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.