ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 316/2001 «Κανονισμός Επιθεώρησης των ανυψωτικών μέσων των πλοίων» (Α΄212).

Άρθρο 25

Σκελετός θαλαμίσκου και περίβλημα

 

  1. Ο σκελετός του θαλαμίσκου, το δάπεδο και το περίβλημα, πρέπει να είναι μεταλλικής κατασκευής, σχεδιασμένα για ν’ αντέχουν στις δυνάμεις που ασκούνται από το ονομαστικό φορτίο και την κίνηση του θαλαμίσκου, στην κανονική λειτουργία, καθώς και στην περίπτωση λειτουργίας της διάταξης ασφαλείας. Ο σκελετός του θαλαμίσκου πρέπει να οδηγείται σε κάθε ευθυντήρια ράβδο με ολισθαίνουσες ή κυλινδρίσκους προσαρμοσμένους στο επάνω και κάτω μέρος του σκελετού. Οι ολισθαίνουσες ή οι κυλινδρίσκοι, πρέπει να είναι κατάλληλης σχεδίασης, προσαρμοσμένες και ενισχυμένες ώστε ν’ αντέχουν στις φορτίσεις που προέρχονται από τις κινήσεις του πλοίου. Τ ο δάπεδο και το περίβλημα του θαλαμίσκου πρέπει να είναι από μη διάτρητο υλικό, ενισχυμένο και στερεωμένο στον σκελετό του θαλαμίσκου.
  2. Όταν ο θαλαμίσκος προορίζεται για την μεταφορά ατόμων με ειδικές ανάγκες, πρέπει να είναι σχεδιασμένος και κατασκευασμένος έτσι ώστε να επιτρέπει την χρήση αυτή.
  3. 0ι θύρες του θαλαμίσκου πρέπει να είναι οριζοντίου ολισθήσεως, ν’ αφήνουν άνοιγμα στο μέσον και κατασκευής παρόμοιας με εκείνη η οποία αναφέρεται στο άρθρο 28, για τις θύρες του φρεατίου, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ακινητοποιήσεως, ασφαλίσεως, των θυρίδων ελέγχου για χειροκίνητες θύρες, με εξαίρεση τις απαιτήσεις αντοχής στην φωτιά.
  4. Κάθε μηχανική θύρα πρέπει να είναι εφοδιασμένη με μία συσκευή προστασίας σε κάθε φύλλο, η οποία θα την ξανανοίγει, σε περίπτωση εμπλοκής. Η λειτουργία της συσκευής αυτής πρέπει να επενεργεί σε όλο το μήκος της θύρας.
  5. Στην οροφή ή την πλευρά του θαλαμίσκου και σε σημείο τέτοιο ώστε να εξασφαλίζεται η άνευ εμποδίων διαφυγή, πρέπει να υπάρχει θυρίδα διαφυγής καταλλήλων διαστάσεων. Το κάλυμμα του ανοίγματος διαφυγής πρέπει ν’ ανοίγει προς τα έξω με χειρολαβή και από τις δυο (2) πλευρές του μόνον για τους ανελκυστήρες πληρώματος και πρέπει να είναι εφοδιασμένο με μια διάταξη η οποία διακόπτει εντελώς την τροφοδοσία του μηχανισμού ανυψώσεως αλλά όχι και του συστήματος φωτισμού, ώστε να μην είναι δυνατή η λειτουργία του ανελκυστήρα, όταν αυτό είναι ανοιχτό. Η διάταξη αυτή πρέπει να οπλίζει χειροκίνητα και ο οπλισμός της να είναι δυνατός μόνον όταν το κάλυμμα είναι κλειστό και ασφαλισμένο. Επιπλέον πρέπει να υπάρχει χειραγωγός περιμετρικά στο εσωτερικό του θαλαμίσκου εκτός από το τμήμα της εισόδου.
  6. Αποσβεστήρες ελατηρίων, υδραυλικοί ή άλλου τύπου, πρέπει να τοποθετούνται κάτω από όλους τους θαλαμίσκους ανελκυστήρων.
  7. Κατάλληλα ανοίγματα να εξασφαλίζουν τον αερισμό του θαλαμίσκου.
  8. Σε κάθε θαλαμίσκο ανελκυστήρα πρέπει να υπάρχει στερεωμένη μόνιμα μία μεταλλική πινακίδα με ανάγλυφα γράμματα, στην οποία αναγράφεται το φορτίο ασφαλείας του ανελκυστήρα σε Κς και σε αριθμό ατόμων. Στον σκελετό κάθε θαλαμίσκου πρέπει να είναι μόνιμα στερεωμένη μεταλλική πινακίδα, με ανάγλυφα επίσης γράμματα και τ’ ακόλουθα στοιχεία : α) Βάρος ολοκλήρου του θαλαμίσκου, συμπεριλαμβανομένης της αρπάγης και όλου του βοηθητικού εξοπλισμού ο οποίος είναι προσαρμοσμένος στον θαλαμίσκο. β)0νομαστικό φορτίο και ταχύτητα. γ) 0ι προδιαγραφές του συρματοσχοίνου, όπως αναφέρονται στο άρθρο 35. Το όνομα του κατασκευαστού και η ημερομηνία εγκαταστάσεως.