ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΕΛΕΓΓΥΗΣ Αριθ. Π2α/Γ.Π.:οικ 59597 της 27.6.2011 «Ανάθεση στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ) αρμοδιοτήτων, ηλεκτρονικής καταγραφής, αναφοράς, παρακολούθησης και αξιολόγησης των δράσεων των φορέων κοινωνικής φροντίδας.» (Β΄1528).

Έχοντας υπόψη:

  1. Το άρθρο 6 παρ. 2Α του Ν. 3106/03 (ΦΕΚ Α΄30) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει με την παράγραφο ι του άρθρου 15 του Ν. 3868/2010 (ΦΕΚ 129).
  2. Τις διατάξεις του Ν. 2646/1998 (ΦΕΚ Α΄ 236) «Ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και άλλες διατάξεις».
  3. Το άρθρο 20 ν.3402/2005 (ΦΕΚ Α΄ 258)
  4. Τις διατάξεις:
  1. α. Του Π.Δ. 95/2000 «Οργανισμός Υπουργείου Υγείας
  2. και Πρόνοιας», (ΦΕΚ Α΄ 76)
  3. β. Του Ν. 3895/2010 «Κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών, οργανισμών και φορέων του δημόσιου τομέα» (ΦΕΚ Α΄ 206)
  4. γ. Του Π.Δ. 22/2006 (ΦΕΚ Α΄ 18) «Οργανισμός του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α.)»
  5. δ. Του άρθρου 39 του Ν. 3370/2005 «Οργάνωση και λειτουργία των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας και λοιπές διατάξεις», (ΦΕΚ Α΄ 176)
  1. Την με Α.Π 151.324/ΨΣ10025-Α2/8-2-2011 απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Ψηφιακού Σχεδιασμού, του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για την ένταξη της Οριζόντιας Πράξης «e. pronoia για τον πολίτη» στο Ε.Π Ψηφιακής Σύγκλησης.
  2. Την ανάγκη εκσυγχρονισμού του συστήματος παροχής κοινωνικής φροντίδας και δημιουργίας ηλεκτρονικής καταγραφής των φορέων κοινωνικής πρόνοιας, την εξυπηρέτηση του πολίτη - χρήστη προνοιακών υπηρεσιών, την παρακολούθηση και έλεγχο των προνοιακών παροχών - υπηρεσιών και την ηλεκτρονική διασύνδεση και καταγραφή όλων των φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της κοινωνικής αλληλεγγύης.
  3. Το γεγονός, ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό, αποφασίζουμε:
  4. Αναθέτουμε στο ΕΚΚΑ την αρμοδιότητα καταγραφής, αναφοράς, παρακολούθησης και αξιολόγησης των δράσεων των φορέων κοινωνικής φροντίδας κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωνικής προστασίας καθώς και των ωφελούμενων από τους φορείς αυτούς, με στόχο την ηλεκτρονική ενημέρωση και εξυπηρέτηση των πολιτών, τη διασύνδεση ηλεκτρονικά των φορέων και των υλοποιούμενων δράσεων από αυτούς και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση του τομέα της κοινωνικής αλληλεγγύης.
  5. Οι δράσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν με την υλοποίηση συστημάτων διαχείρισης και εφαρμογής: (α) Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Διασύνδεσης & Διαδραστικότητας των Υπηρεσιών Πρόνοιας, (β) Διαδικτυακής Πύλης Πρόνοιας για την εξυπηρέτηση του πολίτη και (γ) Σύστημα Ηλεκτρονικής Αναφοράς, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης Δράσεων Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης.
  1. (α) Η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Διασύνδεσης & Δια-δραστικότητας των Υπηρεσιών Πρόνοιας αφορά: (i) Την ηλεκτρονική διαδικτυακή διασύνδεση όλων των Υπηρεσιών του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας του ν. 2646/98 και των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας, αλληλεγγύης και προστασίας ή υλοποιούν εν γένει δράσεις πρόνοιας, (ii) Την εισροή ηλεκτρονικά στοιχείων και πληροφοριών από τις ανωτέρω Υπηρεσίες που θα καθορίζονται εκάστοτε σύμφωνα με τις ανάγκες συντονισμού, παρακολούθησης, εποπτείας, ελέγχου και αξιολόγησης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και σύμφωνα με την ανάγκες πληροφόρησης και εξυπηρέτησης των πολιτών που χρήζουν κοινωνικής φροντίδας και (iii) Την καταχώρηση δεδομένων εκ μέρους των ανωτέρω Υπηρεσιών για την προβολή του έργου και των δράσεων τους και για την μεταξύ τους οριζόντια διασύνδεση και συνεργασία.
  2. (β) Η Διαδικτυακή Πύλη Πρόνοιας για την εξυπηρέτηση του πολίτη αφορά: (i) Τη διασφάλιση της δυνατότητας ενιαίας ηλεκτρονικής διαδικτυακής πρόσβασης στις πληροφορίες σχετικά με τις παροχές, τα μέτρα και τις υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας, αλληλεγγύης και προστασίας που παρέχονται από τις Υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και τους φορείς που υλοποιούν εν γένει δράσεις πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας, (ii) Τη δυνατότητα αναζήτησης αυτών των πληροφοριών από τις ανωτέρω Υπηρεσίες με προσβάσιμο τρόπο για όλους τους πολίτες χωρίς αποκλεισμούς λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες τους και με δυνατότητα γεωγραφικής ή θεματικής αναζήτησης ή άλλης πρόσφορης σύγχρονης μεθόδου και (iii) Την εξυπηρέτηση των πολιτών από τις ανωτέρω Υπηρεσίες με ηλεκτρονική διαδικτυακή σύνδεση (on line) για τη διάθεση πληροφοριών σχετικά με το περιεχόμενο, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες εξυπηρέτησης τους, για την υποβολή των αιτημάτων τους και την ικανοποίηση αυτών στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα ανταπόκρισης των Υπηρεσιών Υπηρεσιών και τη διασφάλιση του απορρήτου.
  3. (γ) Το Σύστημα Ηλεκτρονικής Αναφοράς, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης Δράσεων Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης αφορά: (i) Τη συγκέντρωση και επεξεργασία πληροφοριών, αναφορών και στατιστικών στοιχείων από την λειτουργία και τις δράσεις των φορέων του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και τους φορείς που υλοποιούν εν γένει δράσεις πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας. Τα στοιχεία αυτά ορίζονται στο πλαίσιο των επιτελικών αρμοδιοτήτων και των δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων και Τμημάτων του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και από τις εκάστοτε εθνικές ή διεθνείς υποχρεώσεις για παροχή εθνικών στατιστικών στοιχείων και παρακολούθησης και αξιολόγησης ειδικών δεικτών για το τομέα πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας, (ii) Την εφαρμογή ενιαίου συστήματος παρακολούθησης και διαρκούς αξιολόγησης της ποιότητας, ανταποκρισιμότητας και αποτελεσματικότητας των μέτρων, των παροχών, των υπηρεσιών και των δράσεων των φορέων του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και εν γένει των φορέων παροχής υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας, (iii) Την τήρηση Εθνικών Μητρώων για τους επωφελούμενους από τις παροχές και τις υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον σχετικό θεσμικό πλαίσιο, (iν) Τη ψηφιακή οργάνωση και λειτουργία των δράσεων κοινωνικής πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας και η εφαρμογή ενιαίου ψηφιακού συστήματος αρχειοθέτησης των στοιχείων των επωφελούμενων από τους φορείς του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και διαχείρισης των αιτημάτων και των παρεχόμενων υπηρεσιών και παροχών των εξυπηρετούμενων που φροντίζουν ή προστατεύουν και (ν) Την τήρηση ενιαίων κεντρικών βάσεων δεδομένων των δράσεων κοινωνικής πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας με αυστηρή εφαρμογή των μέτρων διασφάλισης της εμπιστευτικότητας και του απορρήτου αυτών και την ανάπτυξη υποσυστήματος λειτουργικότητας της κεντρικής βάσης δεδομένων με άλλα ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα των κρατικών οργανισμών σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
  1. Οι Διευθύνσεις και τα Τμήματα των κεντρικών και περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι φορείς του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και οι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και λοιπών φορέων κοινωνικής προστασίας που λειτουργούν στα πλαίσια της αποκεντρωμένης διοίκησης, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους θα διασυνδεθούν με την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Διασύνδεσης και Διαδραστικότητας των Υπηρεσιών Πρόνοιας και θα παρέχουν τα εκάστοτε προβλεπόμενα στοιχεία στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Αναφοράς, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης Δράσεων Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις και Τμήματα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης.