Σελίδα Σχολίων

3.5. Πυλώνας V: Πρόσβαση στην εργασία

Σχόλια ενότητας: 27
Βίκη Μπίλιου
24 Μαΐου 2024 στις 17:08

Απαιτείται ολοκληρωμένο Θεσμικό Πλαίσιο για Υποστηριζόμενη Εργασία, χτες.

23 Μαΐου 2024 στις 17:49

ΘΕΜΑ: Μετάθεση, απόσπαση, τοποθέτηση εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ με αναπηρία και χρόνια ασθένεια Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες, Ο Πανελλήνιος Σύλλογος «Ζωή με NF» δημιουργήθηκε το 2013 και συμπεριλαμβάνει ασθενείς και φροντιστές με τη σπάνια νόσο, Νευροϊνωμάτωση (NF), τύπου 1 και 2, και Σβαννωμάτωση από όλη την Ελλάδα. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ασθενών ”Ζωή με NF” εκπροσωπώντας τους ασθενείς και γονείς παιδιών με Νευροϊνωμάτωση σας μεταφέρει την αγωνία τους σχετικά με τις μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ με αναπηρία. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 42 του Ν. 4722/2020, προβλέπεται: «5. α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α ́ 115). Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. του κλάδου τους. Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου, οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε. ισχύει η υποχρέωση του τρίτου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών. Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α ́ 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α ́ 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω.» Η καθιέρωση του 75% ποσοστού αναπηρίας ως προϋπόθεση για μετάθεση δημιουργεί ποικίλα προβλήματα στους ασθενείς με νευροϊνωμάτωση καθώς πολλοί λαμβάνουν πολύ μικρό ποσοστό αναπηρίας λόγω τις ιδιαιτερότητας της πάθησης και έτσι δεν έχουν την δυνατότητα μετάθεσης ενώ παράλληλα έχουν ανάγκη να βρίσκονται κοντά στον τόπο κατοικίας τους, την οικογένειά τους ή στα παιδιά τους τα οποία νοσούν με αυτή την σπάνια ασθένεια και τους θεράποντες ιατρούς τους λόγω του ότι η Νευροϊνωμάτωση είναι μία πολυσυστηματική νόσος ,με ποικίλα προβλήματα και χρειάζονται τους εξειδικευμένους ιατρούς τους . Η παραπάνω συνθήκη και η μη ύπαρξη ευεργετικών διατάξεων στην εργασία, επιφέρει τεράστια προβλήματα στην επαγγελματική σταδιοδρομία, αλλά και την οικογενειακή ζωή και την καθημερινότητα τους, οδηγώντας τους στην απόγνωση καθώς η νευροϊνωμάτωση είναι μία ασθένεια η οποία μπορεί να προκαλέσει προβλήματα οποιαδήποτε στιγμή στη ζωή του ασθενή με πολλά συμπτώματα που προκαλεί αυτή η νόσος. Συμπερασματικά αιτούμεθα την άμεση παρέμβαση ή και την συνεργασία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α με του Υπουργείου Εσωτερικών ώστε να τροποποιηθεί το υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα έχουν την δυνατότητα το σύνολο των διορισθέντων/εισών εκπαιδευτικών που είναι ασθενείς , γονείς, αδέλφια, κηδεμόνες ,δικαστικοί συμπαραστάτες των ατόμων με νευροϊνωμάτωση ανεξαρτήτως ποσοστού αναπηρίας να έχουν την δυνατότητα μετάθεσης και τοποθέτησης ,άνευ υποχρέωσης υπηρέτησης της οργανικής θέσης ,στον τόπο κατοικίας τους ή προτίμησής τους ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην εκπαίδευση. Κατανοείτε ελπίζουμε τα προαναφερόμενα προβλήματα, που ταλανίζουν τις ζωές των ενηλίκων ή των παιδιών τους και σας μεταφέρουμε την καθημερινή μας αγωνία και συνεχή μας προσπάθεια για να στηρίξουμε τον αγώνα των συν ασθενών και γονέων αυτών ώστε να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους υποχρεώσεις, να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες . Αγαπητοί κύριοι, ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το ενδιαφέρον που θα δείξετε στις ανάγκες των παιδιών και ενηλίκων με Νευροϊνωμάτωση και την θετική σας ανταπόκριση στα δίκαια αιτήματά μας. Με Εκτίμηση

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΩΦΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | www.omke.gr (εξωτερικός σύνδεσμος)
23 Μαΐου 2024 στις 11:59

Πυλώνας V: Πρόσβαση στην εργασία • Αύξηση του ποσοστού των προσλήψεων ατόμων με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%) στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, προκειμένου να μειωθούν τα υψηλά ποσοστά ανεργίας ανάμεσα στα κωφά – βαρήκοα άτομα και κυρίως στις νεαρές ηλικίες. • Αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για την απασχόληση των κωφών και βαρήκοων ατόμων στον ιδιωτικό τομέα. • Άμεση κατάργηση της διάταξης του άρθρου 6, παρ. 2, του ν.4765/2021, καθώς ο αποκλεισμός των ατόμων με αναπηρία από προσλήψεις συνιστά δυσμενή διάκριση και παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματα. • Μοριοδότηση του πιστοποιητικού επάρκειας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα στις προσλήψεις στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. • Παροχή πλήρους πρόσβασης των κωφών και βαρήκοων ατόμων στα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, μέσω διερμηνείας στην Ε.Ν.Γ. και της τεχνολογίας speech-to-text (μετατροπή ομιλίας σε κείμενο σε πραγματικό χρόνο). • Προγράμματα επιχορήγησης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών απασχόλησης κωφών και βαρήκοων ελεύθερων επαγγελματιών. • Αναμόρφωση του ν.612/1977 και του Π.Δ. 169/2007: Ένταξη των κωφών και βαρήκοων ατόμων με ποσοστό αναπηρίας 67% στις ευεργετικές διατάξεις συνταξιοδότησης στην 15ετία, με τον ν.612/1977 ή το Π.Δ. 169/2007 για λόγους ισονομίας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
20 Μαΐου 2024 στις 08:58

Οριζόντιος σχολιασμός: Είναι πραγματικότητα ότι οι άνθρωποι με νοητικές αναπηρίες ή και αναπτυξιακές διαταραχές αποτελούν μια από τις πλέον κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες του πληθυσμού και μια από τις περισσότερο οικονομικά ανενεργές ομάδες μεταξύ των ανθρώπων με αναπηρία. Εμφανίζουν σχεδόν μηδαμινό ποσοστό ένταξης στην ανοικτή αγορά εργασίας, καθώς αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια σε διάφορα επίπεδα στην προσπάθειά τους να ενταχθούν σε αυτήν. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων πρόσβασης στην εργασία των ανθρώπων με νοητική και αναπτυξιακή αναπηρία έχουν αναπτυχθεί διαχρονικά διάφορα μοντέλα υποστήριξης της επαγγελματικής τους αποκατάστασης. Μεταξύ αυτών, το πλέον καινοτόμο με σημαντικά αποτελέσματα στην εύρεση και διατήρηση ανταγωνιστικών θέσεων εργασίας στην ανοικτή αγορά εργασίας έχει αποδειχθεί το μοντέλο της Υποστηριζόμενη Εργασίας. Πρόκειται για μέθοδο που υποστηρίζει την εργασιακή ένταξη ανθρώπων, οι οποίοι αδυνατούν να διαχειριστούν με τρόπο αυτοδύναμο τους μηχανισμούς της αγοράς εργασίας και να κατακτήσουν μια θέση εργασίας που ταιριάζει στις δυνατότητες τους. Αποτελεί μία εξατομικευμένη μέθοδο εργασιακής ένταξης σε μία επιχείρηση υπό την καθοδήγηση και συνεχή υποστήριξη επαγγελματιών συμβούλων απασχόλησης. 1. Είναι η αναγκαία η δημιουργία ολοκληρωμένου και όχι αποσπασματικού θεσμικού πλαισίου για την Υποστηριζόμενη Εργασία. Στην Ελλάδα δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη πλήρες νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο να ορίζει και ρυθμίζει την υποστήριξη του εργαζόμενου και του εργοδότη, ούτε το επάγγελμα του προπονητή εργασίας (job coach), ο οποίος διαμεσολαβεί μεταξύ τους.Για την δημιουργία του θεσμικού πλαισίου το επισπεύδον Υπουργείο είναι αναγκαίο να αξιοποιήσει την υπάρχουσα και πλούσια τεχνογνωσία στο αντικείμενο απο Φορείς του πεδίου, να συστήσει ομάδες έργου με επιστήμονες και από τους παραπάνω Φορείς. 2. Δημιουργία Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης (ΚΟΙΣΠΕ) για ανθρώπους με νοητική και αναπτυξιακή αναπηρία (ανάλογους με τους ΚΟΙΣΠΕ του τομέα υπηρεσιών ψυχικής υγείας και με ανάλογο σχετικό θεσμικό πλαίσιο), οι οποίοι θα είναι ενταγμένοι στο σύστημα παροχής υπηρεσιών για τους ανθρώπους με νοητική και αναπτυξιακή αναπηρία και για τους οποίους θα προβλέπεται ετήσια χρηματοδότηση ώστε να έχουν τη δυνατότητα υποστήριξης της βιωσιμότητάς τους και επιτυχίας του σκοπού λειτουργίας τους σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. 3. Ανάπτυξη συστηματικών προγραμμάτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης εργοδοτών και της ευρύτερης κοινότητας σε θέματα που αφορούν την πρόσβαση στην εργασία των ανθρώπων με νοητική και αναπτυξιακή αναπηρία, αξιοποιώντας υφιστάμενο υλικό. Σχόλια ανά δράση: 134. σχόλιο: Στα επιδοτούμενα προγράμματα να υπάρχει πρόβλεψη για δυνατότητα και μερικής απασχόλησης 135. σχόλιο: Εφόσον η δράση αυτή χαρακτηρίζεται ως διαρκής και με ορίζοντα έως τον Δεκέμβριο του 2030, δημιουργείται εύλογα το ερώτημα γιατί στην εν λόγω διαρκή δράση ωφελούμενοι παρουσιάζονται μόνο άτομα με διαταραχή αυτιστικού φάσματος και όχι και άτομα με νοητική αναπηρία, όπως θα ήταν το αναμενόμενο. 139. σχόλιο: Είναι εξαιρετικά αναγκαία η αξιοποίηση της μεγάλης εμπειρίας στο πεδίο και στο συγκεκριμένο αντικείμενο πιστοποιημένων Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας ή άλλων επιστημονικών φορέων 140. σχόλιο: Η ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας των ανθρώπων με αναπτυξιακές διαταραχές, μέσω της σύστασης ΚΟΙΝΣΕΠ, είναι αναγκαίο να γίνει σε περιφερειακό επίπεδο και σε συνεργασία με τους πιστοποιημένους Φορείς Κοινωνικής Φροντίδας, που έχουν ήδη τη σχετική τεχνογνωσία στην υποστηριζόμενη εργασία, με την υλοποίηση πιλοτικών προγραμμάτων και την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων 142. σχόλιο: Η εν λόγω δράση δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς την προηγούμενη θεσμοθέτηση και δημιουργίας νομικού πλαισίου για την υποστηριζόμενη εργασία.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ Π | https://www.varikoos.gr/ (εξωτερικός σύνδεσμος)
19 Μαΐου 2024 στις 19:58

Να δημιουργηθεί ένα μητρώο ΑμεΑ και να υπάρξει καταγραφή ώστε να δίνεται στοχευμένη στήριξη και να υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Να υπάρχει ποσόστωση στις προσλήψεις ΑμεΑ στο δημόσιο τομέα, καθώς και να δίνονται κίνητρα για πρόσληψη ΑμεΑ ,στους εργοδότες στον ιδιωτικό τομέα

Κιομουρτζής Αναστάσιος | www.amea.gov.gr (εξωτερικός σύνδεσμος)
17 Μαΐου 2024 στις 07:36

Θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού. Δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Να μπορούν να εργαστούν κατόπιν απο την αποφοίτηση τους απο τα ειδικά σχολεία για να μπορούν να βιοπορίζονται! Για τα υπόλοιπα παιδιά που δεν μπορούν να εργαστούν πρέπει να υπάρχει μέριμνα για τους γονείς σε εργασία ή βοήθεια οικονομική!

ΘΩΜΑΪΔΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ
15 Μαΐου 2024 στις 11:49

Μετά απο απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και του υπουργού Εργασίας ,είχε κριθεί νόμιμη η συνέχιση της απασχόλησης ατόμων με αναπηρία ΑΜΕΑ σε Επιχηρήσεις ΟΤΑ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος του ΟΑΕΔ, ορισμένου χρόνου 1+1ΕΚΟ-ΔΥΠΑ κι όταν οι επιχειρήσειες επιθυμούν την παιρετέρω συνέχιση της απασχόλησής τους.Σ΄θμφωνα μαυτό είχε κριθεί νόμιμο οι εργαζόμενοι να παρέχουν τις υπηρεσίες τους με σχεση εργασίας αορίστου χρόνου ,στις Δημοτικές Επιχειρήσειςτων Δήμων μετά τη λήξη των επιχορηγούμενων προγραμματων του ΟΑΕΔ.Λόγω όμως της λύσης των κοινωφελών Επιχειρήσεων απο 01/01/2024σύμφωνα με το νόμο Ν.5056/2023 τα καταργούμενα νομικά προσωπα δεν μπορουν να εφαρμοσουν τις υπάρχουσες διατάξεις. Επειδή πρόκειται για άτομα που δικαιούνται προστασία ,και γνωρίζουμε ότι μπορούν να είναι παραγωγικοί στους Δήμους θα θέλαμε να ισχύουν οι μέχρι τώρα διατάξεις,και απο 01/01/2024και εφόσον το επιθυμούν οι Δήμοι να μπορούν να συνεχίσουν να απασχολούν τους Εργαζόμενους με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου . Με εκτίμηση εκπρόσωπος Γονέων παιδιών ατόμων με αναπηρία που εργάζονταν στο τελευταίο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ ΕΚΟ-ΔΥΠΑ 1+1.ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ.

ΚΑΪΟΓΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
15 Μαΐου 2024 στις 11:16

Στις Κοινωφελής Επιχειρήσεις (πριν κλείσουν βάση άρθρου 29 του Ν.5056/2023) είχαν προσληφθεί άτομα με ειδικές ανάγκες, ικανά για εργασία, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, από Πρόγραμμα ΕΚΟ ΔΥΠΑ (Πρώην ΟΑΕΔ) 1+1 χρόνο με δυνατότητα αορίστου χρόνου όπως γινόταν όλα τα χρόνια μέχρι τώρα με απόφαση ΔΣ από από την Κοινωφελής Υπηρεσία. Λόγω της λύσης των Υπηρεσιών αυτών , μεταφέρθηκαν τα άτομα αυτά μέχρι τη λήξη του προγράμματός τους, στους εκάστοτε Δήμους, καθώς ο Δήμος αποτελεί καθολικό διάδοχο του λυθέντος Νομικού Προσώπου της Κοινωφελής Επιχείρησης σύμφωνα με το αρθ. 29 του Ν.5056/2023. Ζητάμε μια τροποποιητική , η οποία να δίνει την ευκαιρία και στα τελευταία προγράμματα Αμέα των Κοινωφελών Υπηρεσιών, να γίνουν Αορίστου Χρόνου από τον Δήμο που μεταφέρθηκαν και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς θέσεις. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!

Nίκη Τσάγκη
14 Μαΐου 2024 στις 17:49

Θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού. Δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Το πιστοποιητικό από το ΚΕΠΑ, ακόμη και αν το ποσοστό αναπηρίας είναι υψηλό συνήθως γράφει ότι τα άτομα είναι ικανά για εργασία, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, αν δεν υπάρξει μέριμνα από το κράτος. Η ΔΥΠΑ δεν παρέχει καμία πρακτική βοήθεια καθώς μολονότι τα άτομα με αυτισμό καταγράφονται στο μητρώο ανέργων εντούτοις δεν ειδοποιούνται ποτέ για τυχόν διαθέσιμες θέσεις εργασίας. Μέσω εξατομικευμένης αξιολόγησης από ειδικούς θα πρέπει να βρίσκονται οι κατάλληλες θέσεις εργασίας ειδικά για τα άτομα αυτά, ώστε και να αισθάνονται χρήσιμα και παραγωγικά και να μπορούν να βιοπορίζονται.

ΠΕΛΑΓΙΑ ΚΟΥΚΛΗ
14 Μαΐου 2024 στις 07:09

Στις Κοινωφελής Επιχειρήσεις (πριν κλείσουν βάση άρθρου 29 του Ν.5056/2023) είχαν προσληφθεί άτομα με ειδικές ανάγκες, ικανά για εργασία, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, από Πρόγραμμα ΕΚΟ ΔΥΠΑ (Πρώην ΟΑΕΔ) 1 συν 1 χρόνο με δυνατότητα αορίστου χρόνου όπως γινόταν όλα τα χρόνια με απόφαση ΔΣ από από την Κοινωφελής Υπηρεσία. Λόγω της λύσης των Υπηρεσιών αυτών , μεταφέρθηκαν τα άτομα αυτά μέχρι τη λήξη του προγράμματός τους, στους εκάστοτε Δήμους, καθώς ο Δήμος αποτελεί καθολικό διάδοχο του λυθέντος Νομικού Προσώπου της Κοινωφελής Επιχείρησης σύμφωνα με το αρθ. 29 του Ν.5056/2023. Ζητάμε μια τροποποιητική , η οποία να δίνει την ευκαιρία και στα τελευταία προγράμματα Αμεα των Κοινωφελών Υπηρεσιών, να γίνουν Αορίστου Χρόνου από τον Δήμο που μεταφέρθηκαν(μόνο και εφόσον χρειάζονται).